Gå til innhold

Jeg ga grøt for andre gang i går kveld.... og soving......


Benni-min

Anbefalte innlegg

vanligvis får han det til lunch. Han sovnet som stein kl 19, hørte ikke mer til han før 8.30 i dag. De siste 2ukene sikkert, har han våknet ca 6.30 og vært sulten. Ikke at jeg har klaget etter 10t søvn, men vanligvis har han sovet 12-14 t uten mat.

Nå har han fått mme og ser barnetv. Elsker tegnefilm hehe. Blid og fornøyd. Flere som har "sove-barn"? Skjønner ikke hvordan foreldre som våkner flere ganger pr natt klarer å fungere på dagen. Da jeg ammet Benjamin (fram til han var 6uker) sovnet han ca kl 23 og sov til 5, mat og soving til ca 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh! Kjenner jeg nesten dør av misunnelse. Per får grøt to ganger om dagen nå, han er ikke lenger fornøyd med bare pupp (stor gutt, jeg også, 70,5 og 8000 på 5 mnd.). Problemet er at han har begynt å våkne hver 2. time på natta for å få mat, virker som han vil ha mer mat jo mer han får. I tillegg sto han opp 0630 i dag. Herregud, kan vi bytte baby bare 1 natt - please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bæda bæda hehe.

Tuller bare. Jeg nyter det nå. Det kan fort forandre seg.Når tennene kommer eller når han blir syk.

Vet jeg er heldig nå. Mor sier jeg ikke vet hvordan det er å ha barn haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må si at jeg virkelig trenger disse timene med søvn. Jenta mi har sine perioder da hun våkner for mat en gang hun da(sovet 10 timer i godt over 2 uker nå) - føler at jeg går helt på felgen hvis jeg må opp flere ganger om natta.

 

Jenta mi sovner klokka 21og står opp klokka 7 i strekk nå. I nattammingperiodene våkner hun klokka 3.

 

Hvordan sover han på dagen? For her sover hun ikke mer enn 2-3 timer om dagen, hun sover en halvtime fra 12-21! Burde være mer effektiv, men jeg trenger denne tida på morgenen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen har vi ikke mye rutine, men etter frokost er han våken kanskje 30 min, så sover han 30-60min. Nå i dag har han allerede sovet over en time, men det er ikke normalt. Så har han kanskje 2-3 dupper på ca 30 min utover dagen. Han styrere det helt selv ennå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynte med grøt måltid nr 2 for 2 uker siden og jeg må si jeg har merket stoor forandring :) Sover nå fra 19.30 til 8-9, i dag til 09.10!! Uten mat! Hørte han sutret litt i halv 6 tiden, men ga han bare smokken.

Nyter dette så lenge det varer :) det kan jo forandre seg igjen - snufs!!

Sover 2-3 timer på dagtid, HS sa at de ikke skal sove så mye på dagtid lengre, da lærer de ingenting sa hun, så jeg trøster meg med å tenke at han lærer vel en del de dagene han ikke sover så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så misunnelig jeg er! :) holder på å bli sprø av nattevåk her.. De siste to ukene har han vært mye våken på natten, og grått skikkelig sårt hver gang.. Han har bare roet seg med pupp. Våkner minst hver andre time. Han får grøt til lunch og kvelds, og middaggsglass i 16 tiden. Han får også litt mme i tillegg til pupp innimellom, men er fortsatt like mye våken.. Fikk beskjed av helsesøster å prøve med et tredje grøtmåltid, så får håpe det hjelper.. I natt våknet han bare 2 ganger for mat, men da var han i gjengjeld våken fra 4-6. Sovnet da i 1 1/2 time ca før det var morran igjen.. Sliten ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neidaaa... IKKE misunnelig, jeg altså!!! (Refererer til mitt andre innlegg om at jeg ikke akkurat har hatt noen god natt i natt!)

 

Karsten varierer veldig fra natt til natt. Enkelte netter sover han fra 1830-08 med bare en amming, andre netter fra 19-06 med fem amminger. Kan ikke se at vi gjør noe forskjellig heller, ham spiser da stort sett like mye på dagtid, ikke introduserer jeg noe ny mat og jeg spiser ikke noe rart selv heller... Har begynt med grøt-tilvenning, så vi får se om det kan hjelpe litt etter hvert... (Men det er jammen ikke greit å venne til grøt når hele ansiktet vrenger seg når han får så mye som en mikrosopisk bit i munnen!)

 

Ellers synes jeg ikke det er så galt å amme litt om natten vanligvis. Da ammer jeg i sengen og så sover vi videre begge to. Så selv om han trenger mat flere ganger i løpet av natten er det ikke så galt. Verre er det når han holder på som i natt, ja! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...