Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Var på kontroll i går og fikk beskjed om at babyen lå og kikket oppover ,( han lå med nesen opp) og at dette kunne gi komplikasjoner under fødsel. Noen som har er faring med dette???????????? Et annet spm kan man ha sex etter simproppen har gått???
2 boys & now pink Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Jeg hadde en stjernekikker... Det er vanskeligere å få dem ut pga hodeform og form på skjedegang... Men det gikk. Nå hadde jeg en fødsel fra helvete, så jeg skal ikke gå inn på noe detaljer... Jeg ser ikke problem med sex etter slimpropp avgang, kanskje babyen kommer kjappere da?! Lykke til
2_TETTE Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Jeg hadde stjernekikker og i tillegg veldig stort barn så ble hastesnitt for meg. Gikk ikke å få han ut....
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Hehe, ser liksom for meg at stjernekikkere er de som kommer med nesa ned, mot kaviar stjerna:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Tror man kan forlange å få keisersnitt, dersom man vet om dette på forhånd
Havi Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jeg fødte en stjernekikker forrige gang. De visste ikke engang at hun kom den veien, så på meg gjorde det ikke mye forskjell tror jeg. Jeg hadde en fin fødsel! Så jeg tror ikke det trenger å ha noe å si for fødselen. Hun hadde velig lang panne de første timene, i stedet for bakhodet. Men det fikk seg fort til. Bare på noen timer...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 er det ikke lettere å revne har jeg hørt. hva med nakken til babyen????
Mammen_te_Hallvard Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 d er ikkje så gale med stjernekikkert unge:) guten min var det, og fødselen gjekk kjempe grett:)den va unda gjort på 7 tima. med 2 tima aktiv fase. guten måtte ein ta me vakum pga at ej myste farta på rien...var vist vanleg. fikk ei andregrads rift...og det var ikkje så gale. er restaret no, 7 veke etter fødsel:)så sex er ikkje noko problem!jippi
minni;o) Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 mi jente kom som stjernekikker og det holdt på å gå gærnt. Hun satt fast og di brukte 11min med vakum og 6min med tang før di endelig fikk ho ut... Lå i kuvøse i flere dager pga hard medfart.. og vi kan takke høyere makter for at hun ikke fikk varige men..(det kunne jordmor også fortelle) så denne gangen blir det keisersnitt på meg:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Kan man forlange keisersnitt?? er det noen som vet.????
Froske Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Fikk også stjernekikker sist, og i tillegg med et enormt hode, så han satt kort og godt fast i noen timer... Ikke en anbefalt fødsel, og i tillegg fikk han nakkeproblemer etterpå. KISS-syndromet. Veit ikke om det skyltes den harde fødselen eller vakum-forløsningen, men resultatet ble uansett slitsomt og smertefult for han. Gikk ok med meg, ble klippet og fikk i tillegg en liten revne, men overlevde... Men denne gangen skal jeg til ultralyd og vurdere hodestørrelse og posisjon nå før fødselen!! Kanskje du skal be om det også? Og evt snakke med jm der om keisersnitt, om du føler det nødvendig? Men husk at posisjonen kan forandre seg helt fram til fødselen setter i gang! Lykke til, jenter!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 KISS syndrom hva er d???? Skal settes igang på tirsdag men de skal ta ul først, får sjekke om han har sifet stilling.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Fikk stjernekikker. Fødselen tok lenger tid og han satt litt fast. Men kom ut uten vakum eller tang. Han hadde misformet hode, og sleit med KISS en lang periode etterpå. Dette kom av at han var stjernekikker og at de måtte trykke hardt på magen for å få ham ut.Han lå ikke sånn på ul 2 dager før, så det er sikkert at babyen din kan snu seg ennå!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Til dere som har fått stjernekikkere, ville dere anbefalt å ta keisersnitt med tanke på risiko?
minni;o) Skrevet 15. januar 2007 #15 Skrevet 15. januar 2007 Hadde jeg visst hvordan fødseln kom til å bli med første så JA!! Tar ikke sjangsen denne gang.. Ikke nå særlig når babyen din kunne fådd alvorlige men pga at den på død å liv skal ut den "rette" veien.. Du kan kansje få en "avtale" på at det tas haste snitt viss det stopper opp?? Slik at di IKKE begynner å slite ut ongen viss den ikke kommer av seg selv?? Det er mitt tips i allefall:)
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 15. januar 2007 #16 Skrevet 15. januar 2007 Hei. Fikk ei jente i 99 som var stjernekikker. Var litt tyngre å presse henne ut enn førstemann, ellers ingen komplikasjoner. Hun hadde litt annerledes hodefasong enn de andre nyfødte på avdelinga, men det gikk over etter noen dager. Hun var 3920 gram, så ganske stor. Fødselen tok 7 timer. Første fødsel varte til sammenlikning 8 timer. Dette var i 97 og gutten var 3100. :-) De visste ikke før hun sto i åpningen at hun var en stjernekikker. Hvis de hadde sett det tidligere hadde de prøvd å snu henne manuelt. Men det gikk helt greit. Lykke til. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #17 Skrevet 15. januar 2007 Heisann! Jeg sitter nå her og har 2 dager til terminen. Det eneste jeg gruer meg til er om hun skulle være stjernekikker. Søstra var nemlig det og fødselen var helt for jævlig. Holdt på i mange timer, til tross for at hun ble født for tidlig og ikke var 3kg en gang....Lurer på om jeg må få de til å sjekke om hvordan hun ligger denne gangen, ser ikke for meg en slik fødsel til.....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #18 Skrevet 15. januar 2007 Gruer til imorgen får å se hva de gjør når eg kommer på sykehuset. Blir spennende å se hva de bestemer seg for , og om han har snudd seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå