Gå til innhold

Lege drøyer med å søke om abort! Huff!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 10, er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Var til min nye fastlege i dag, og fikk beskjed om at hans personlige mening er at jeg skal ta abort. Han ville derfor ikke sette meg opp til abort før tidligst neste uke, da er jeg i uke 11. For jeg måtte komme til en samtale til med han, før han eventuelt kunne søke om abort for meg.

Mener dette er mitt valg jeg, selv om det er veldig tøft.

Kunne ønske jeg aldri kom opp i denne situasjonen.

Hva mener dere om legens behandling? Han får meg til å føle skyldfølelse ved en eventuell abort. Føler at jeg ikke har noe som helst å tilby barnet, dessverre. Er 19 år, sambo er 20, begge midt i høyskoleutdanning. Bor 40 mil fra familie og venner. Ingen av oss har jobb, nok med studiene. Og når jeg endelig har bestemt meg for å ta abort, selv om jeg synes det er tøfft, så vil ikke legen søke for meg, før jeg har tenkt meg om på nytt.

Mitt liv, mitt valg! Skal jeg beholde barnet, skal det være ønsket av meg og sambo, ikke legen...

Fortsetter under...

UTROLIG TEIT LEGE!!!!!!! Leger skal ikke si sin personlige mening, de skal holde seg nøytrale, d er tross alt ditt valg. Og han/henne skal ikke si hva du burde gjøre.

Er selv 9 uker på vei og veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men min lege søkte om abort selv om jeg gråt masse da jeg satt på kontoret hans. Jeg ville at han skulle søke, slik at jeg får litt press på meg!

Men synes d er dårlig gjort av en lege å la være å søke om abort...han/henne kan ikke være riktig glup! du har jo ikke så god tid på deg da...

Ønsker deg lykke til og håper du bestemmer deg for d du føler er best, helt innerst inne;) Er her for deg hvis d skulle være noe=)

Er på en måte i samme situasjon som deg!

Klem fra

Hei!

Først og fremst: Bytt fastlege!

du vet at du kan kontakte sykehuset direkte for å be om time til undersøkelse og abort? Tror jeg ville gjort det om jeg var deg! Eller ringt en annen lege og fått hastetime (det får du om du sier hva det gjelder), og fått den nye legen til å søke om abort for deg. Men som sagt sp kan du kontakte sykehuset direkte!

Jeg var 16 da jeg ble gravid første gang. Fra øyeblikket jeg fant det ut var jeg sikker på at abort var det rette for meg/oss. På lik linje med deg følte jeg at legene drøyde alt.... De maste på at jeg måtte være helt sikker i mitt valg og at jeg ikke måtte forhaste meg. De fortalte historier om alle unge gravide det gikk så fint med og at det var så mange tiltak for unge gravide i Norge og at jeg kom til å klare det fint....!

Det var utrolig slitsomt når jeg hele tiden visste hva jeg ville - abort!!! Jeg har aldri angret på det valget (aborten)....men vil ikke annbefale noen hverken å beholde et barn eller å ta abort - det er et avgjørende valg som kun kan tas av dere!!

Håper det ordner seg for dere. Du har krav på å bli sendt videre uten spekulasjoner fra legens side!! Dette er selvfølgelig deres valg og absolutt ikke legens!!

Lykke til, uansett hva dere velger!

Ville bare si at 1 av 5 som tar abort får psykiske problemer 2 år etter, så legen ville nok bare være sikker på om det var dette du ville, ikke at det var noen andre som ville det, elle lignene.

Men jeg forstår godt at du ikke hadde lyst til å sitte og overtale legen om at dette var det du ville.. Vanskeligt med abort uansett.

Selv måtte jeg avslutte svangerskapet mitt 22 uker på vei, pga feil meg barnet. Barnet ville ikke kunne overlevd utforbi livmoren, og selv da spurte de om jeg var sikker på at jeg ville ta abort...

Annonse

Dette hadde ikke jeg godtatt å få høre...!

Legen har ingen rett til å mene eller si hva han personlig mener. Det er ditt/deres valg, du og mannen din, legen skal bare fortelle om mulighetene osv... Jeg ville funnet meg en annen lege for å høre hva de synes om dette.

Uansett skal du glemme det du har hørt fra denne legen, det er ikke riktig å komme med sånn.

Makan til ufornuftig og uansvarlig lege altså !

lykke til :)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...