Gå til innhold

et spørsmål til, om noen gidder å se... spes dere som har barn som har fått tenner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres sikkert rart ut, men altså, dattern vår på 2mnd har hvert ganske suttrete de siste dagene, og dårlig i magen-veldig dårlig i magen.... også kom jeg tilfeldigvis tilå stikke en finger inn i munnen hennes da hun gråt, noen ganger liker hun fingeren min bedre og i det jeg traff gommen sluttet hun, flere ganger i dag har jeg gnidd på gommen når hun gråter og hun blir stille hver gang

tittet inni i munnen og på gommen nede-i midten- er det liksom to søkk den, eller grop, hull merker eller hva jeg skal kallle det, akkurat der det er vanlig at tennene vokser opp..

også sikler hun en del om dagen.

det jeg lurer på er om det kan høres ut som at hun holder på å få tenner-enda det er veeeeelllldig tidlig da. men det kan jo skje, men som første gangs foreldre har vi jo ikke peilig på om det er sånn det er når tenner kommer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slik ut ja, men de kan holde på sånn lenge før tanna bryter.

Skrevet

Snuppa her også fikk sånne små "slisser", avlange småååååsmååå hull før tennene i underkjeven kom til syne. Men det kom skarp kant i hullet i løpet av veldig kort tid, snakker kanskje en dag bare altså.

Selvom hun sikler mye og gnir gommene så betyr det ikke nødvendigvis at tenner er like om hjørnet. Her var det sikling og gommegniing i 2 mnd før tennene kom.

Men i og med "hull" så er de kanskje ikke så langt unna? Gi henne noe kaldt og mykt å tygge litt på, en klut fuktet med kaldt vann, en tyggeleke rett fra kjøleskapet..

Skrevet

De kan sikle leeeeeenge før tennene kommer, men du skal ik se bortifra at hun kanskje får tenner snart.Min datter var nesten 4 mnd da hun fikk 2 tenner og da hadde hun siklet lenge.Når hun var 8mnd hadde hun hele 8 tenner..

Lykke til med tennene...

Skrevet

;O) Mulig det er en liten tannebiss serru,noen babyer blir faktisk født med tenner!

Anbefaler deg å kjøpe inn Dentinox og kanskje en bitering med vann inni som du kan legge i kjøleskapet;)

Hun vil kanskje reagere litt på smaken på Dentinoxen ettersom hun sikkert ikke har fått noe annet enn mm/mme i sitt korte liv;O)

Skrevet

takk for svar.. skal hvertfall kjøpe sånn å ta på, syo å så på det i går faktisk, men tok det ikke med, vet ikke helt hva jeg tenkte på.. hihi

blir spennende å se fremover da. gjør egentlig ikke noe om det går litt tid enda, hun er jo så liten og kan være det en stund til... hihi, tenker liksom at hun blir så tor om hun får tenner... hihi

Skrevet

Her var det plutselig kommet gjennom 2 stk nede i munnen. Ennå har jeg kjent etter og sett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...