Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Hvordan vet man at det er på tide med grøt? Er det liksom noe jeg skal kunne lukte meg frem til eller et nytt innebygd gen som slår ut hos småbarnsmammaer?!
applsn Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 lillemann var veldig urolig, så jeg bestemte meg for å prøve å gi han litt risgrøt da han var 2,5 månde og det fungerte ganske bra.. han fant fort ut at han ble mettere av grøten for i 8 tiden på kvelden så ville han ikke ha mme lengere da skulle han ha grøt..han nektet fullstendig å ta flasken da..hehe nå er han 4,5 månder og spiser havregrøt både morgen og kveld...
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Jeg vil si det er på tide når babyen ikke virker mett og fornøyd lenger, kanskje særlig om kvelden og etter leggetid. Jenta mi virket sulten og ville ha pupp veldig hyppig fra sengetid til over midnatt. Da var hun 4 mnd, og jeg begynte med kveldsgrøt. Hvis babyen virker mett og tilfreds med bare melk anbefaler jeg å vente til h*n er 6 mnd. og da introdusere annen mat forsiktig(feks. ei teskje most frukt/grønt, eller grøt).
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Hun er 4 mnd nå Det glemte jeg å skrive! Så til grøt og mat; hun har allerede blitt introdusert for litt fra trinn 1 for å se hva hun smatter på og ikke. Eple/banan er godt, pære er ikke så godt og risgrøt er æsj selv som kjempetynn velling på flaske... Grunnen til at jeg har prøvd er at hun er en veldig nyskjerrig ung dame og har vist interesse for å smake (joda, alt skal jo i munnen på denne tiden men hun får lov å smake litt på ting) Så til hvorfor jeg spør; hun er ikke utilfreds, hun sovner greit om kvelden osv, MEN jeg hadde en periode hvor hun sov hele natten (fra 19-9!!!) Så gikk dette over igjen og vi fikk ett måltid kl 2, så ble det plutselig ett måltid kl 23 og så kl 2 og nå er vi oppe i kl 23, kl 2 og kl 5! Dagtid er uforandret...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Jeg gir litt tynn maisgrøt med pærsmos i på kvelden :-) Blanda m morsmelk (smaker 1000 ganger bedre enn m mme) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå