bitte 33 Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 hadde en diskusjon i barnehagen dær noen sa at vanlig vaskeklut og vann var uhygenisk når barna har gjort i bleia og mente de måtte bruke engangs våtservietter for det var det eneste som vasket reint nok. noen som vet hva som er best mest hygenisk vanlig vaskeklut el våtservietter hva brukes i andre barnehager?
Tiddelidu Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Jeg jobber ikke i barnehage, men selv syns jeg Mesoft kompresser er helt genialt mot bæsjeromper. Billige også, ca 20 kr for 100stk, på apotek.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Signerer! Støtter Mesoft-reklamen fullt ut. Mesoftkompresser er helt uten tilsetningsstoffer, de er myke og fine og veldig rimelige. To stabler med Mesoft passer perfekt ved siden av hverandre i en sånn rektanguler boks som mange andre våtservietter kommer i. Går dessuten rett i det våtorganiske avfallet, sammen med bleia her i huset.
Ranveig R Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Det er vel eit vurderingsspørsmål. Nokre vil hevde at det er meir hygienisk å skylle av kluten i vaksen og bruke den igjen, enn å ha ein eingongsklut med bæsj på liggande i bosset. Andre vil hevde det motsette. Det er nok meir miljøvenleg å bruke klut og vatn enn våtserviettar (og definitivt bedre for den lille stumpen). Men Mesoft-kompressar er like bra for stumpen som klut og vatn + billegare og bedre for stumpen enn våtserviettar. I barnehagar er det nok mest praktisk å bruke eingongsklutar, i og med at det kan vere vanskeleg å ha mange klutar hengande og passe på kva for ein som høyrer til kva for eit barn. Hadde guten vår gått i barnehage hadde vi tatt med Mesoft-kompressar til han, for å sleppe unna kjemikaliene i våtserviettar. Men stumpen blir fin og rein den, uansett om ein brukar klut og vatn, Mesoft og vatn, eller våtserviettar.
bitte 33 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2007 nå er det en liten barnehage med bare 6 bleiebarn ett av de er min jente som reagerer på våtservietter (og bruker tøybleier) hjemme bruker jeg klut og vann ,men på tur bruker jeg våtservietter som jeg har vasket på 60 grader sammen med bleiene, tar noen i en pose og tilsetter vann og olje.våtservietter tåler ganske mange vask alt etter hvilket merke man bruker. skall foreslå mesoft i barnehagen
Hame ble født Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 medsofte + lunketvann er best mann kan ha lit olja på det. Det er enket å bruke våttservet!! kankje derefor de vil bruke det
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 hei. har jobba i barnehagei en del år, og det er mange som vil bruke våtservietter. der jeg jobba sist hadde vi 10 bleiebarn ,men brukte klut og vann eller mesoft hvis foreldrene hadde det. etter vi begynte med det hadde vi færre barn som ble såre bla. så ta med mesoft til barnet hvis du ikke vil de skal bruke våtservietter. det er ikke alle barnehager som har mulighet til å bruke egne kluter etc. pga hygiene. er strenge regler på hvordan det skal vaskes etc. når det er så mange som bruker de.
emporium Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 I vår bhg bruker de engangskluter av papir (veldig myke) som fuktes i rent vann de bruker bare våtservietter når de er ute på tur
yvve73 Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Vi har brukt endel våtservietter, men bruker også kompresser. Når det gjelder våtservietter synes jeg at Coop sine ( blå/hvite) er det beste. De inneholder ikke så mye såpe( det virker i alle fall som såpe på noen typer). De har også fått best i test flere ganger både i Sverige og Norge.... vi hadde også mest våtservietter i barnehagen. Tror det er enklest for de ansatte, men det er jo klart at stumpen til barna må gå foran effektiviteten.........
Snupi27 Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 jeg må bare si en liten ting om våtservietter.. våtservietter har mye kemikalier i seg selvom det ikke er parfyme i den.. det beste jeg syns er papirservietter som man har vann på med kanskje litt olje.. vi bruker det i barnehagen jeg jobber i og det funker veldig bra! papirserviettene er ikke harde å bruke, de blir myke og gode.. så jeg er egentlig litt imot å bruke våtservietter.. hvis man ikke er ute og ikke ha noe annet valg.. men dette er da min mening =)
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 vi bruker kluter med vann hjemme, og våtservietter bare når vi er ute og ikke har dette for hånden, sebamed fra apoteket. i vår bhg bruker de fleste våtservietter, men vi bruker papirservietter til jenta vår fordi ho blir veldig sår hvis ikke.
Snupi27 Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 jeg er helt enig med deg. jeg syns man ikke skal bruke for mye av engangs våtservietter.. barna blir fort såre av det til slutt.. man kan jo prøve å vaske seg selv på hendene f.eks en god stund å se selv hvordan hendene blir etterhvert.. =)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #13 Skrevet 11. februar 2007 her bruker me ikke våtservietter. eg brukte våtservietter til å fjerne vannfast sminke før, og da må di vær sterke for å få vekk det. husker det svei under øynene også når eg brukte dem. vil ikke utsette stumpen hans for det. så her bruker me vann og mesoft=)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 her brukes våtservietter kun i nødstillffeller. altså veeeeldig sjeldent. eg brukte våtservietter til å fjerne vannfast sminke med før. og når de kan fjerne det, så må det være masse skummelt i di serviettene. husker også at eg ble sår under øynene av di. og dette var de serviettene som er best i test!! så her bruker me kun mesoft og vann=)
En Prins + Prinsesse Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 jeg jobber i barnehage... der bruker vi våtservitetter.. jeg syntes det er veldig bra! =) det er ca 30 bleiebarn der jeg jobber, å foreldre er fornøyde... mye lettere å tørke med, og mye mer behagelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå