Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Har vært mye plaget av halsbrann, og noen ganger blir det så ille at jeg rett og slett spyr! Natt til i går sto jeg opp kl 3 og spydde for andre gang denne uka som direkte følge av halsbrann. Spydde MYE blod! Heldigvis var det masse liv i magen samtidig, så jeg ble ikke så veldig redd, men ringte føden dagen etter. De anbefalte en akutt-time hos legen. Legen kunne fortelle at et blodkar hadde sprukket i magesekken eller i spiserøret, og at dette ser grotesk ut men ikke er farlig for barnet eller meg. Flere som har opplevd dette?
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Hei, jeg har opplevd det samme, det var en periode det ble mye oppkast med blod pga halsbrann, jeg måtte til slutt slutte å spise min. 5 timer før jeg la meg... enda har jeg halsbrann, men nå våkner jeg ikke lenger av å kaste opp... Det er skikkelig ekkelt og vondt.
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Da ville jeg prøvd Link 1000mg eller gaviscon, kjøpes på apoteket. Bedre det enn begynnende magesår. Jeg bruker Link, og er veldig fornøyd. har vært skikkelig plaget, føltes som om jeg hadde et spiserør som skulle klappe sammen på det verste, samme følelse som når man har satt en tørr kjøttbit i halsen. skikkelig guffent. Verdt et forsøk, lover dere!!!!
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Har brukt Gaviscon, men bare når jeg har hatt veldig vondt, for jeg syns den smaker så ekkelt. Nå bruker jeg flytende - den er like ille på smak, men effektiv. Legen sa jeg skulle bruke den hver dag, forebyggende, altså selv om jeg ikke hadde plager. Så det prøver jeg på nå... .)
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Er selv veldig plaget med halsbrann - men heldigvis ikke opplevd å spy blod!! Jeg er HELT avhengig av å bruke Gaviscon (jeg bruker flytende) HELT ufarlig - bare et algeekstrakt som lager en skumpropp øverst i magesekken slik at surt mageinnhold ikke så lett kommer opp i spiserøret. Rart at ikke legen anbefalte deg det ? Eller bruker du allerede noe? Er selv sykepleier og har jobbet på gastroskopiavdeling (Der hvor man undersøker mage og tarmer med kamera som "svelges") Det er jo viktig å ta vare på spiserøret sitt også - syre fra magesekken kan føre til sår som kan føre til arr i spiserøret som i verste fall kan føre til svelgvansker... Mener ikke å skremme - men vet hvordan man kan være livredd for medisiner i graviditet (prøver selv å ikke bruke for mye paracet ol) Men akkurat Gavisconen er jeg raus med! Må jo ta vare på egen helse også :0) God bedring!
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 OOOPs -- leste ikke så nøye innlegget ditt over :0) Ser at du allerede har fått råd om det -- SORRY!
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Gaviscon hjelper ikke noe særlig for meg, jeg spiser det som sukkertøy omtrent... Alltid en halv time etter mat og når jeg legger meg, det virker en kort tid bare... Men, snart er det over for godt.. johoo
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 hvis Gaviscon ikke hjelper, prøv Link som jeg nevnte. smaker mint, bare litt ekkel å tygge på. ta den røde pakken, den er sterkest.... selv har jeg ikke prøvd Gaviscon, så jeg kan ikke hjelpe med å sammenligne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå