Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Vi har prøvd å legge han tidligere, men det går ikke, blir driiiitsur og griner og blir verre å få i seng, er snart 5 mnd. Noen tips ? Altså jeg legger meg ikke før 24 uansett, men det er jo bedre om han legger seg feks 21 og sover to timer kortere på formiddagen ? Oppgitt jeg....
-carina- Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Prøve å vekke ham tidligere om morgenen... Ikke tre timer tidligere, kanskje, men en halv time tidligere hver dag for eksempel... )
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Prøv med bare en halvtime om gangen. Når han har vendt seg til 23.20, så legg ham 23 osv. Tar litt tid, men kanskje det han trenger. Ikke alle barn som like å få runtinene ødelagt:)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Slenger meg på her jeg. Vi har samme problem og har hatt det siden fødselen. Vår er 6,5 mnd. Det hjelper ikke å prøve å snu gradvis. Det har vi også forsøkt uten hell. Nå er det riktignok tenner på gang, men det har vært slik uten tenner også, så jeg konkluderer snart bare med at hun er B-menneske som faren.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Som over her, gå litt ned på klokken hver dag. Det måtte vi, holder ennå på! Er nede i 21 nå :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Her har det gått bra, og tennene har brøtte gjennom på den tiden vi har holdt på :-)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Her snudde vi tidlig men håndhever regime på en ting og det er minimun 2 timer våkentid før leggetid for kvelden. Vi tar nattstell, leser bok gir pupp og så i seng. Dersom hun ikke har sovet feks lengre enn kl 15 legges hun kl 18, dersom hun har sovet til 17 legges hun 19-1930... På denne måten får vi en veldig god rytme på leggetiden uten å måtte stå fast i en rutine og ikke kunne gjøre nye ting eller reise bort en tur på middagsbesøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå