Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Føler meg ofte litt mislykket ( i mangel på bedre ord ) som mamma jeg, når det er galt at Teodor sover til langt på formiddagen og ikke legger seg før i 22-tiden... Og ikke kan han sitte eller krabbe enda, han blir 7 mnd 24.januar... Ikke er han i nærheten av å si mamma, pappa eller hei.... Ikke gir jeg han mat til faste tider, og ikke vil han spise grøten sin eller ha middag bestandig... Han veier så og så mye, og er så og så lang... Sånn er min Teodor, for meg er han perfekt ! Virker som så mange skal skryte så fælt av barna sine og sammenligne alt hele tiden.... Blir litt lei meg noen ganger, selv om det er dumt.... Ikke alle er like....
♥Tiny Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Vil bare gi deg en klem og si at du er sikkert verdens beste mamma og har verdens skjønneste gutt!!!!! Ikke tenk på hva barna kan, det kommer tidsnok og da skulle man nok ønske de var bittesmå og ikke kunne noe lenger Husk ingen er like, men alle er unike!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Du må ikke si det! Barn utvikler seg i forskjellig tempo, syns det er helt feil at man skal sammenligne og konkurrere om at "min gikk først" eller "sa hei først". De utvikler seg i sitt eget tempo. Så lenge de har godt med omsorg, er gode og mette og fornøyd syns jeg ikke du skal stresse med dette! Når det gjelder leggetider, så kan du jo kanskje begynne sakte med sikkert å legge han en halvtime før en og til, og plutselig så sovner han også i 19-20-tiden og våkner noe tidligere på morningen, slik at dere foreldre også får litt alenetid på kvelden. Men så lenge du er fornøyd, så er det slik det skal være! Og så kan jeg si det at min datter er kjempetidig utvikler på det motoriske, og det er nødvendigvis ikke det beste det heller, for jeg må løpe etter henne til stadighet for å stoppe henne fra å gjøre ditt og datt. Litt slitsomt det også, at hun ikke siden hun var 5mnd har ligget stille et minutt... Nyt tiden sammen med lille Teodor! Og ikke stress med noen ting han ikke klarer eller ikke - det kommer.=)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Svaret var til HI, ikke kommentar nr 1, det hadde blitt helt feil! hihi ;-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 hei!! syn på en måte det e litt morro me sammenligning men ikke viss nån bynne å rakke ned på andre.. ka e vits me det når alle e forskjelli! æ syns nu ialle fall vi (mæ å samboen) har klart os kjempe bra! e jo første ungen da! men her å legger han sæ når han e trøtt å står opp når han vokne! får heller ikke mat me faste tider , men nu drikk han bare melk enda. han har gått på mme fra dag en å det har vært mange innlegg om at det e så dårlig, men har heva hode høyt over det for skal æ heller la han sulte ihjæl da? ?? ( fikk ikke melk, eller hadde det i 3 daga så forsvant det) men uansett! æ trur nu dåkker e flotte å flinke foreldra til teodor! han får mat , har trygghet i dåkker å sover lunt å godt å har det sikkert vældi bra me dåkker! så du må ikke bry dæ om di her fjollle anonyme som e så jævla mye bedre en andre! det e bare for å provosere å det syns æ e å synke t 14 "tiss" stadie igjen!!
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Jeg vet... takk Syns det er godt å slippe å løpe rundt etter han hele tiden Men så mange er så opptatt av at barnet skal legge seg kl 19, at barnet skal veie så og så mye på den og den kontrollen, alt skal sammenlignes... Kan vi ikke bare godta at ikke alle er like....? Det gjelder egentlig alt, ikke bare våre barn, men oss selv også... Noen er brune, noen er hvite, noen er tjukke, noen er tynne... Er det ikke fint det da?
Quinny Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Jo, er helt enig! Om alle skulle være helt like, hva er så bra med det??
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 så enig med deg !!! godt vi alle ikke e lik! trur det hadde blitt litt kjedeli
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Jeg får også helt angst av all sammenligningen noen ganger. kke bare her, men på helsestasjonen. Snuppa mi er dobbelt så stor som alle andre på hennes alder og hun danker også ut de aller fleste halvåringene på vekt. Men hun vil ikke holde seg innenfor normalkurven, hun har sin egen kurve som går langt utenfor. Jeg er selvsagt like glad i henne selv om hun er kjempestor. For meg kunne hun ikke vært finere. Men det er litt ekkelt at folk kommenterer det hele tiden. Hun er jo bare en liten baby. Litt tidlig med slankepress, spør du meg.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 men dere gjør jo bare hva som passer best for dere =) og da er jo det deres rutine, det å ikke ha noen fast rutine. Jeg synes du skal nyte det sånn det er nå, hverdagen kommer fort nok, og da kan man ikke kose seg på samme måten! du må ikke føle at du er misslykket, du er den aller beste mamma`n teodor kan få! du vet hva han vil, hva han trenger. ikke sammenlign dere med andre =) teodor er perfekt akkurat som han er! og det at han ikke krabber og sånn enda, nyt at du har baby litt lengre enn mange andre =) klem fra
-carina- Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Jeg skjønner litt hva du mener. Gutten min er ganske liten og når vi sammenligner vekt/lengde så blir jeg litt "stresset" over at han (nesten alltid) er minst. Men så tenker jeg med meg selv at han er jo blid og fornøyd, så hvorfor skal jeg skynde meg å introdusere masse måltider når han er fornøyd med pupp (5,5, mnd). Og vi har ikke fått en eneste rutine her i huset, annet enn at han legger seg til omtrent samme tid hver kveld. Ser at andre har fått sååå mye rutiner allerede... Men da tenker jeg som så at det plager verken meg eller gutten min at vi ikke har faste tider for mat og søvn enda. Sånt kommer når det kommer. Ikke er gutten min tidlig ute med noe som helst heller... Men jeg er allikevel utrolig stolt over den lille gutten min, jeg! Og skryter masse av ham, selv om han verken er stor, sterk eller kommet langt i utviklingen! ) Jeg tror også at det virker som om "alle" er så langt i utviklingen her fordi vi er mange innom disse sidene. Så om fem stykker skriver at babyene deres kan krabbe ved seks måneder, så er det helt sikkert femti stykker her inne som har babyer som ikke kan krabbe... Men de skriver jo ikke noe om det... Derfor kan det kanskje virke som om babyene våre er sent ute. Men alt kommer til sin tid. Så lenge babyen er fornøyd så er alt bra, tenker jeg! ) Neste gang du blir litt lei deg, så tenk på hva du er stolt over din Teodor for... De andre babyene kan det og det, men bare Teodor kan være Teodor!! Og ingen andre er så glad i deg som nettopp Teodor! DET kan du være stolt over DET! )
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Du vet alltid hva du skal si du -carina- Tusen takk Takk alle sammen Jeg skjønner jo at alle er stolte foreldre som vil skryte av barnet sitt, det er ikke det !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå