Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har hovedansvaret for barnet vårt på 7mnd på natten. Natt til i dag våknet n*n kl 23, sover vandligvis fra 19-07 hver natt uten å våkne. Vi fikk h*n ikke til å sove igjen, hverken etter mme, vann, vugging, smokk, skriking..Så tok mannen min h*n opp for å skifte bleie. Jeg sa at det ikke var nødvendig for bleien var nesten tom ,men han skulle. Etter skiftet gikk han og la seg igjen og sovnet. Lillegull ble lys våken etter skiftet og ble liggende våken i to timer etter dette. Men en bleie som var helt tom i utgangspunktet!! Å uff, sier jeg, bare vent til pappapermisjonen begynner....
Sivalur Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Ja de mannfolka vet ikke alltid helt hva de driver med... men du er likevel heldig som har en som vanligvis sover fra 19-07.. høres HIMMELSK ut! Min lille på snart 7 mnd våkner flere ganger om natten. Jeg skal snart ut i jobb så vi må nok snart ta en nattavvenning selv om jeg synes han spiser litt for lite på dagtid enda. Men, da skal pappan få trå til de nettene det står på. Og når jeg begynner å jobbe får han ansvaret for junior!!! Dag som natt, unntatt fra jeg er hjemme fra jobb frem til leggetid såklart, da må jeg jo kose maaaaaaaasse!!!
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 vær glad for at du har en mann som gidder å prøve. han prøvde å hjelpe og du slenger med leppa
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 hvorfor skriver du h*n* når du selv er anonym da?? kan du ikke skriv han eller hun? rister oppgitt på hode !! synes du slenger med leppa når samboern din prøver å gjøre noe vær glad han gidder å prøve!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 To stk her som skriver 'vær glad han gidder å prøve'. Jeg regner med at min samboer skal prøve, det er da hans unge også, han får også ta ansvar!! Skjønner frustrasjonen til HI jeg, litt kjipt at pappa vekker ungen fullstendig og så går og legger seg. Men når det er en natt det gjelder og ungen ellers sover 19-07 så er det ikke så mye å klage på. Men jeg oppfattet det bare som et lite klagesukk, ikke å slenge med leppa...
Hoppetussa Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Hehe, jeg synes det er helt greit så lenge han tar hånd om hele situasjonen. Det har vært et par ganger da han har vært inne og dulla med henne da hun skal sove, også må JEG ta meg av gråtinga. Da har han fått høre det og! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Jo, det vare da bare et klagesukk, syns vi er ganske så bortskjemte, med enkelte ganger tenker han litt kort.... HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 hvorfor vekket du ikke pappan igjen da? her hos oss er det slik at hvis den ene ordner med den lille, så avtaler vi hvem som har ansvaret den natten, og den andre blander seg da ikke inn. når han tok bleien, burde han også tatt resten, dvs følgene. ikke la ham slippe unna det neste gang. samtidig - det kan jo være at gutten hadde vært våken de timene uansett bleieskift eller ikke. babyene er ikke alltid forutsigbare!
Muffinsmamma Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Hehe... farlig innlegg å skrive her... jeg har ikke sovet mer enn 3 timer i strekk siden gutten min kom til verden for 8 mnd siden...og da snakker vi ikke bare nattamming, men halvtimer og timer for å få ham til å falle i søvn igjen... at noen som har en unge som sover 12 timer til vanlig plutselig får en våkennatt klarer jeg liksom ikke helt å ha sympati med:).. hvis du skjønner:) Men du, husk på at vi som mødre prøver og feiler, og det samme må mennene få lov til å gjøre. Man vet aldri - det KUNNE jo ha vært noe i bleia? Vi skifter faktisk ofte i 5 tiden på morgenen fordi lillegutt hater å ligge med tung bleie.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Jeg er enig med både HI og enkelte andre her jeg... God tanke av gubben men han burde fulgt opp! Nr han da ikke følger opp men går og legger seg kunne han likegodt latt være å gjøre noenting som helst!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå