Gå til innhold

seteleie

Samoi, fikk gutt 23.03

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til kontroll idag, og babyen sitter fortsatt i seteleie... Jeg er 30 uker på vei nå, så jeg vet jo at den fortsatt kan snu seg, men det er bare det at de to jeg har fra før har lagt seg i ro i sin fødestilling fra uke 25... Kan noen gi meg noen gode råd for evt å påvirke babyens stilling mens det enda er litt plass???

Takk for alle gode råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du klarer, stå på hodet.... jeg fatter ikke at det kan være behagelig, men det skal visst gjøre at babyen snur seg da.... opptil 20min faktisk. sikkert nerdt et forsøk, ikke vet jeg.

hehe, lykke til.

Skrevet

Fire av mine fem har også lagt seg til ro i hodeleie tidlig sånn som du skriver, men nr 2 lå i sete frem til ca uke 36. Husker ikke akkurat, men jordmor sa i hvert fall at hvis hun fortsatt lå i sete når jeg kom til ny kontroll ei uke senere, måtte jeg inn på sykehuset for å måle størrelse på barn og bekken. Hun snudde seg imidlertid av seg selv i løpet av den uka uten at jeg gjorde noe som helst.

For å "oppmuntre" babyen til å snu seg, anbefales det av og til å stå på alle fire med hodet ned og baken i været, når babyen er våken og aktiv.

Noen anbefaler akupunktur... Har ikke selv erfaring med det, men det er det kanskje andre her inne som har???

Skrevet

Har ingen råd, men min snudde seg natta før vi skulle til ytre vending! Snakk med den lille i magen og fortell hvor utgangen er ;) Det gjorde jeg...

Lykke til!

Skrevet

Min snudde seg i uke 32++. forrige snudde seg veldig tidlig.

Min lege sa at jeg kunne forsøke å "stå på hode" 20 min, 3 ganger om dagen. Det kunne få babyen til å snu seg.

Ligg på sengen med overkroppen mot gulvet. litt sånn heng på hoftene..

Skrevet

Takk for svar alle! Det å stå opp ned er vel ikke det som frister altfor mye nå :-))) Tyngdepunktet gir store utfordringer i så måte... Skal prøve rådene deres, så får dere ønske lykke til med snuing... Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...