Gå til innhold

Angående smiling og øyekontakt...


seff

Anbefalte innlegg

Har forstått det som at nbabyer skal være så fascinert av ansikter. Men jeg kan ikke si at jeg synes Mira ser så veldig mye på oss...Får øyekontakt av og til og mer for hver dag, men stort sett så stirrer hun masse på alt annet rundt omkring enn på fjeset mitt. Hun smiler noen go'smil, men de kommer ikke nødvendigvis når hun ser på meg de heller...Hun ser ikke rett i øynene mine og smiler liksom..Blir så bekymret for det her :-( Virker som om huin stirrer ut i "ingenting" noen ganger også fremfor å se på meg!

 

Hvordan er det med deres babyer? Foretrekker de alltid å se på dere? Hun er 4 uker nå...3,5 uke for tidlig født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julie kikka veldi mye på alt lys og blanke teng :) Men vi får også meir meir blikk kontakt... mange ganga så ser æ først på øyan hennes at smile kommer sjøl om ho ikke ser mæ i øyan... men når man kila ho på haka etc så smila ho stort...

 

I sted smila ho når ho så mæ, når æ sku ta ho opp a kurven... Julie e da fem og ei halv uke å d im meir og meir både smil og blikkontakt... så d e ikke nå å bekymmer sæ førr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg, helsesøster sa at fra ca fem-seks uker blir de interessert i ovale former og da også ansiktene våre. Lillegutten vår er snart seks uker, han smiler , men vi må liksom fange blikket hans, han finner oss ikke selv enda, men er veldig så interessert i alt rundt seg og særlig alt me dsterke kontraster, da er han helt fasinert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere!Ble litt beroliget nå. Høres ut som Mira ikke er så unormal da, hehe...Vi har interiør som går i sort og hvitt, så det er kanskje derfor det er mer spennende å se på lampa på veggen enn på oss..

Igjen takk for svar, det er spennende å høre hvordan andres babyer er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her å er alt annet interessant virker det som... men får da øyekontakt og hu smiler til oss. men er ikke bestandig vendt mot oss selv om vi prater til henne osv. når hun ligger på stellebordet ser hun bort fra oss, å har funnet ut at hu liker best å ligge med hodet mot en side. var hos kiropraktor idag og virvlene i nakken hennes var "skeive". så det blir litt bedre etterhvert det å får vi håpe. Kanskje ikke rart hu ikke vil se på oss hvis det er vondt å lligge andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også mye svart og hvitt hjemme, sofaen er mørk grå og veggen hvit, han niglaner hele tida, så fasinert vettu! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kanskje vi har lik sofa vi da...Ganske artig at det er så stor underholdningsverdi i å se på møbler. Tenk hvis vi voksne hadde hatt det sånn, da hadde man jo aldri kjedet seg! Kunne bare slengt seg ned på sofaen og tittet på taklampa, så hadde man DEN underholdningen liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den siste uken har vi fått masse blikk-kontakt og smil fra Celine.. det er utrolig artig når hun ser oss inn i øynene og smiler... da smelter hjertet mitt helt... hun er 5 uker og 5 dager i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var neste redd hun var autist fordi hun virket utilpass med at jeg tok på henne, og ville ikke se på meg. Vil forsåvidt fortsatt ikke se på meg, men skjønner at det er normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...