Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Er det vanlig å få tilbud om barseltreff? Evt når? Har fått et skriv fra HS om at det pleier å være barseltreff, men ikke hørt noe mer.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Vi ble satt opp på barselbgruppe automatisk. Mener på at det er noe man har krav på, som informasjon/opplysningsmøte for nybakte foreldre.
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Oki. Takk for svar. Kanskje det kommer info neste gang da :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Kan si at min var 2 mnd første gang jeg var på hs, og da fikk jeg tildelt gruppe ila en uke etter at vi var der. Møtes et par-tre ganger på hs for felles info. Sikkert for å spare litt tid, slik at de samler foreldre med like gamle barn, så slipper de masse møter, hvor det samme tas opp. Jeg møter barnselgruppa mi to ganger i måneden utenfor hs også. Skikkelig koselig:) Håper du får glede av den snart også
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Vi måtte melde oss på på hs... fikk et tilbud da hs var på hjemme besøk og litt info..
mayen20 Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 vi og, men var bare maks 6 damer (med menn hvis de ønsket)... og alle er jo de som hører til akkurat denne helsestasjonen...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 jeg har ikke fått no tilbud om no barsel treff.. Hmm!! Kanskje det ikke er det alle steder!!
-carina- Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Trodde det var alle steder, men opplegget er litt forskjellig fra sted til sted. Jeg hadde ringt helsestasjonen og hørt, dersom du har lyst til å bli med i en sånn gruppe da! )
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Dette er jo helsesøsters ansvar, men kanskje ikke det er nok barn i området der du bor til å starte gruppe? De skal jo helst være innenfor noenlunde samme alder. Så mulig du får individuelle infomøter i stedet? Så hør med hs, du! Vi er 5stk på gruppen, de er født samme dag, og vi bor alle innenfor samme postnr (dette er selvfølgelig i Oslo..)
minimy m Emma & Emil! Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 får høre til tirsdagen jeg da kanskje...!! Men nå er jo snuppa 5.måneder da men!! går jo ann å spørre om de har no sånn her oxo... er jo ikke så veldig lite sted jeg bor på da men..!!
-carina- Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Den helsestasjonen jeg hører til har ikke barselmøter på helsestasjonen i det hele tatt. Helsesøster innkalte oss til møte der en gang, og det eneste vi gjorde var å skrive ned navn og telefonnummer på en lapp. Og så var det opp til oss å fortsette å treffes dersom vi ville. Heldigvis fungerer det veldig bra i min gruppe. Vi har ikke vært på noe som helst gruppe-møte på helsestasjonen... Jeg bor i en bydel med høy innvandrer-andel, så selv om jeg bor i Oslo tok det faktisk fire måneder for å klare å fylle opp nok folk til å danne en barselgruppe. Hør med helsestasjonen angående barselgruppe, du! )
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Er det bare her de ikke har barseltreff? Det var noen greier for nyfødte, fra 0-6 uker. Men den første uka var jeg "litt sliten", uka etter kom HS på hjemmebesøk, så vi gadd ikke å oppsøke helsestasjonen, og så begynte kolikken så vi ikke kom oss noen steder. Hehe. Det vanlige er vel at de begynner rundt 2-3 mnd? Har flere ganger savnet et slikt tilbud.
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 hmm..er visst store forskjeller på hvordan de gjør det. Her er det i hvert fall ikke ungeantallet det kommer an på. Er jo greit med slike treff hvis det er noen emner som interesserer spesielt da. Fikk ikke hjemmebesøk heller jeg da. Og da jeg kom på helsestasjonen i stedet var HS syk, og jeg hadde ikke fått beskjed. Så en av de andre måtte skvise meg innimellom. Hele greia der er dårlig opplegg :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå