Oi ..! Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Hei, jeg har arvet et lite, korthåret lammeskinn som jeg tenkte jeg skulle ha i min nyinnkjøpte Leandervugge. Har planer om å la bayen sove i vuggen på dagtid. Dette skinnet er brukt av to babyer tidligere, men det ser rent og pent ut. Nå lurer jeg på følgende: Bør jeg rense skinnet før jeg lar babyen sove på det? Eller holder det med å lufte det? Eller kan jeg kanskje bare sove på det noen netter selv, slik at det fanger opp kroppslukten min og med det føles tryggere for babyen? Takknemlig for svar
DK+2 Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Æ trur æ ville ha rensa det. Har ikkje erfaring på området sjøl, men trur æ ville ha gjort det... e vel næstn det samme som at vi har kjøpt brukt stellebord. Har vaska det å gjort det klart. Kanskje det va dumt å sammenligne med det, men ville ivertfaill fram tell at æ ville vaska "brukte" ting. Men det e mæ =) Sekkert en god ide å ligge på det sjøl, sånn at kroppslukta di fanges opp, det syns æ hørtes lurt ut.
**engel** Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Eg ville nok vaska det ja. Der fins eit spesielt lannolinvaskemiddel som du kan bruke. Da blir det ikkje forringa, berre reint. Det får du stortsett kjøpt der dei sel slike skinn.
Camz Fødeklar Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Vi vasker bare våres i maskinen og tørker det i trommel, det holder seg kjempefint. Kommer jo litt an på om du kjenner de som har brukt det og om de er renslig og sånn, det tenker jeg da=)
Oi ..! Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2007 Takker for svar Jeg kjenner begge babyene som har brukt skinnet tidligere, men da prøver jeg å vaske det i maskinen. Like greit.
Villemo3 Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jeg vasket mitt skinn på 40 grader og det så helt ødelagt ut. Men etter en stund så det likedan ut som før, så det går seg nok til etterhvert.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Jeg kjøpte et nytt et, men har vaska det uansett. Var fryktelig usikker på om jeg kunne putte det i maskina, så jeg slang det i badekaret og vaske det for hånd. (Eller rettere sagt for fot...som en druetråkker ;-)
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 De kan bli litt stive etter at de er vasket (har ikke prøvd tørketrommel som nevnt ovenfor her, men) - bare kna litt på det, og bruk en børste til å gre det med, så blir det fint og mykt igjen!
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Jeg ville vasket, helst med lanoloinvaskemiddel. Men i tillegg ville jeg puttet det i en pose og lagt det i frysa noen timer. Lite som overlever dypfrys:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå