Gå til innhold

NewYorkMom

Forandringfryder ♂♂♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ble litt nysgjerrig jeg!

Du bor i NY regner jeg med? I staten bare eller i byen også?

Jeg bodde like ved NYC for et par år siden nemlig! Elsker den byen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor rett utenfor byen--i Westchester. Men i fjor, foer vi giftet oss, bodde jeg i Manhattan. :-)

Skrevet

Jeg har vært mye i Westchester! :o) Jeg bodde rett over grensen til Connecticut, Stamford hvis du har hørt om det! :o)

Skrevet

Ja da, vet godt hvor Stamford er. Vi bor i Mt. Vernon--rett ved Yonkers og 3 miles over grensa til the Bronx. :-) Koselig aa hoere fra andre som har bodd i sammme omraadet.

Skrevet

Så gøy å se igjen stedsnavnene! Kjørte ofte til flyplassene i NY og NJ så da kjørte jeg jo igjennom deler av Bronx. Savner USA faktisk!

Skal du føde på Grenwich Hospital eller? De skal visst være et av USAs beste sykehus. (eller var)

Hvordan havnet du i statene egentlig?

Skrevet

Jeg tar en mastergrad paa Columbia University og moette min kjaere mann (han er amerikaner) kort tid etter at jeg ankom New York for ett og et halvt aar siden. Vi giftet oss i sommer. Paa grunn av visumet mitt (ja, det er en lang og komplisert historie) maa jeg tilbake til Norge etter at jeg avlutter studiene i mai. (Det er pga et stipend jeg har mottatt--og da hjelper det ikke aa vaere gift med en amerikaner--det er helt spesielle regler i akkurat dette tilfellet.) Paa langsikt kommer vi nok til aa bo her i Mt. Vernon, men vi kommer altsaa til Norge i mai. Heldigvis har det loest seg slik at vi kan vaere der til neste aar, saa jeg kommer nok til aa foede paa Baerum sykehus i juli. Hadde vi blitt i USA hadde jeg foedet paa Montefiore Medical Center (der hvor de skilte de siamesiske tvillingene som var i nyhetene for en stund tilbake). Det er der jeg gaar til svangerskapskontroller. Gruer meg egentlig veldig for aa flytte som hoeygravid, men det gaar nok greit det og...

Skrevet

Jeg skal føde på Bærum i slutten av mai jeg da! :o)

Da jeg bodde i Stamford var mammas store skrekk at jeg skulle finne meg en amerikaner. Hun var veldig lettet da jeg kom hjem igjen, og fant meg en kjæreste fra der jeg vokste opp... :o)

Så fort jeg kan kommer jeg til å ta meg en ferietur til NYC, det er desidert den beste byen jeg har vært i! Litt missunnelig på deg som bor der ja! :o)

Lykke til med visum, flytting og fødsel! :o)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...