Gå til innhold

sovner med nakken i overstrekk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har KISS og har nå i det siste begynt å sovne med nakken i overstrekk igjen :( Gjorde dette i en lang periode(fra 2-5 mnd ca), men etter x antall behandlinger gikk dette seg til. Bør jeg legge henne i "rett" stilling igjen, eller......gjorde ikke dette før, men det ser jo IKKE godt ut å ligge sånn :(

Stakkars lita, skrev igår innlegg her inne om at hun ikke var i form , og det er nok nakken hennes som har skylda. Og vi som trodde hun nå var på bedringens vei...jaja, da blir det vel oslotur (fra tromsø) flere ganger i år også.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gjorde det når hun var dett i desa, det hjalp på luftveiene. Ofte hjelper det aa heve hodeenden av sengen, noen store bøker under sengebeina...

Skrevet

Stakkars, dere har nok å slite med!

Men er du sikker på at sovestillingen kommer som følge av KISS? Snuppa mi sover også på den måten, og hun har ikke KISS. Virker som om hun liker å ligge sånn, så jeg har ikke rettet på henne.

Mannen min sover forresten på akkurat samme måte, så kanskje det er genetisk? Hehe! :) Stillingen sikrer i alle fall at han ikke snorker, så jeg er fornøyd ;)

Skrevet

Kjenner til den ;/

Jenta mi har også vært til x antall behandlinger mot KISS (fysio, kiropraktor og osteopat), men sover fortsatt med overstrekt nakke... Har på en måte begynt å "godta" at det det er sånn hun vil sove.... Kanskje dumt av meg, men vet ikke hvor farlig det er, jeg...

Hun er fortsatt hos fysioterapeut, som prøver å få henne til å åle seg ved å bruke begge henda like aktivt. Er mer aktiv med høyre side. Jeg synes liksom ikke hun er så hemmet med dette, jeg, for å si det ærlig. Også har jeg jo hørt at mange barn er sånn uten at det gjør noe. Mulig jeg tar litt lett på det. Fysioterapeuten mener musklene på høyre side kan bli utviklet bedre enn på venstre side. Skjønner jo logikken i det hun sier, og gjør selvsagt de øvelsene hun gir oss...

Skrevet

Hun er ikke dett i desa ;)

Tror det er pga nakken hun gjør det......de siste dagene har vært skremmende lik de første månedene hennes...:( Dårlig samvittighet nå for at jeg har irritert meg over sutringa hennes....

spurte inne på Kiss-kidd forumet, men der er det ikke akkurat travelt for tiden, så får ingen svar......, men snur jeg henne, så tar det vel uansett bare sekunder før hun vrir seg igjen....

får helt ondt i magen når jeg vet at det er noe som plager henne....., og det er ingen verdens ting jeg kan gjøre med det akkurat nå :(

Skrevet

hm...kanksje derfor mini plutselig er blitt puppenekter IGJEN!! Han også har hatt kiss og ligger nå med nakken bakover når han sover, har ikke tenkt på det...hm...

Uff håper det snart er over for dere nå snull! Det samme håper jeg for min lille... får så vondt av de alså!

( jeg var lilja_81 før, vet ikke om du husker, men vi har iallfall litt lik historie med småttisene våre:) )

Skrevet

De "gode" månedene vi har hatt har hun sovet med hodet til siden , altså ikke i overstrekk. La merke til at hun hadde begynt med dette igjen inatt.....og ikveld fortsatte hun jo med det. I tillegg til dette er hun sutrete(ikke rart da), går OFTE i bue bakover(akkurat som før), grynter mye(akkurat som før) og spiser mindre. Altså veldig tydelig at det er noe som plager henne veldig....

Hun ler seg også med den ene armen !!!!! venstrearmen hennes holder hun mer unger kroppen , mens høyrearmen får stå for arbeidet.....hva gjør fysioterapeuten med det? Kanskje jeg bør kontakte fysio for å få noen gode råd....

Skal til barneklinikken i oslo i slutten av mnd - egentlig bare til kontroll, men det blir vel behandling også ser det ut til.....(om ikke det skulle være nok , så har visst gullet en slags form for kontaktsvegring.......som følge av KISSn. Derfor har vi aldri fått holde henne nært, sovet ilag med henne eller kunne kose oss med ammingen. Men dette er heldigvis også noe som kan behandles....phu)

Nå kom det mye utenomsnakk her, men godt å få det ut ;)

Skrevet

ja, deg lilja_81 har jeg lurt på hvor var blitt av ;) , men der er du jo ;)

Vi har også hatt noen gode ammeperioder, men nå er det HELT håpløst igjen....., forståelig nok...

Håper at dette gir seg snart for oss begge ja....har vært noen tøffe måneder dette...

Skrevet

Uffda, hun plages nok med det, hun da...

Fysioterapeuten viser oss øvelser. Umulig å prøve å få henne til å åle seg ved å bruke begge armer like aktivt, men har bla fått en badeball av henne som vi legger henne oppå. Og da må hun sttte seg med begge armer og ben på gulvet, mens hun ligger på magen på ballen. Også tar vi henne fra dside til side...

Ja, ville absolutt kontaktet fysio. eller andre fagfolk om jenta de er plaget :)

Skrevet

Jeg lurer bare på hva du mener med overstrekk. Sånn at barnet bøyer nakken og hodet bakover og kikker veldig oppover, på en måte? Snuppa mi har begynt å ligge sånn etter at vi la henne i egen seng, men hun ser ut til å trives godt med det. Hun ligger på siden når hun ligger slik. Men KISS har vi aldri hørt noe snakk om. Må denne liggestillingen nødvendigvis være synonymt med en slik diagnose, eller kan et hvilket som helst barn like å ligge slik? Hun er 4,5 måneder. Var litt hos kiropraktor med henne de første leveukene pga kolikk, men hun var visst helt fin i rygg og nakke.

Skrevet

Svarer det lille jeg vet mhp Dodge sitt spm jeg. Jeg har sett at det at barn legger seg med hodet i (ekstrem) overstrekk bakover kan være symptom på flere "lidelser", bla. har jeg lest om det i forbindelse med KISS, astma/ resp.-plager og refluks (halsbrann). Vår har symptomer på alle de; jippi.....;-( Han ligger og med ekstrem overstrekk i sideleie, noe mindre nå etter noen runder hos en drivende god osteopat. Dette har forresten hjulpet på øvrige "symptomer", som puppenekt, matnekt og hyppige oppvåkninger. Så, håper inderlig på at dette kan gjøre susen.. *håpe, håpe*

Tilbake til temaet: Jeg har også hørt om at barn kan ligge med overstrekk, selv om barna ellers ikke har andre plager/ symptomer. Faren i huset her legger seg forresten også på samme vis som mini av og til, og da klør jeg meg av og til i hodet og lurer på om minsten bare har veldig mye pappa-gener. Men, som dere skriver er det nok en link mellom dette og øvrige plager. Ikke lett å bli klok på de små alltid!

Skrevet

Jeg får ikke sett bildet uten å være registrert som medlem.

Skrevet

Hmmm,nei d gjør du nok ikke...tenkte ikke på det. Skal se om jeg får lagt det i albumet mitt. Du hører fra meg hvis det lar seg gjøre ;)

Skrevet

trodde ikke det var noen som huska meg, så skrev ikke inn når jeg skifta nick..hehe!!( fikk strømbrudd igår kveld, så fikk ikke krevet mer da..:( )

Ja det er slitsomt dette her alså, jeg har faktisk begynt å venne han til smaken av mme. Lei av å kvi meg til å gå på besøk til folk, er jo et ork å amme til tider!

Skal på sånn oppfølgingstime til kiropraktor om en liten stund, så får da det opp med hun da tenkte jeg.

Du må ha masse lykke til videre snull:)

klem.

Skrevet

joda, jeg huska deg jeg ;)

Har også begynt å venne henne til smaken av mme....og det går faktisk rimelig greit. Vil ikke ha mye av gangen da.....også må jeg gi det på kopp...,men helt greit det ! Ammer fortsat en god del, men ute blant folk er det helt umulig....., og de siste dagene har det vært håpløst:(

Lykke til til deg også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...