Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 2 mnd igjen av svangerskapet, siste eksamen på studiet i går-har en 4-åring fra før noe som betyr at hver ledige stund har vært brukt til lesing...hver eneste kveld etter leggetid i 6 mnd. Egentlig ikke kjent at jeg har vært sliten i det hele tatt. Før nå. Og nå er det selvfølgelig på tide å pakke sekker og dra på besøk til familie, for nå har vi jo tid. Og egentlig må vi det. Men jeg er helt drit deppa og vil ikke til hans familie nå, trives ikke. Huff, syting.
DK+2 Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Snakk me typen din, han må jo skjønne at du e slitn ætte d der kjøret! Du e jo tråssalt gravid å, d e ikkje bære bære bestandig.. syns du har vorre tøff som har holdt ut sålangt!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Takk! Null sympati der. "å slappe av er å hvile seg i noen timer og det kan du gjøre i kveld". Men her slappes det ikke av. Gråter. Det er svangerskapets aller første tårer. Ikke normalt dette..
DK+2 Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Mainnfolk altså! Ikkje alt dæm skjønne... ser æ bære me samboarn min, han e å "rar" t tider. Håpe d har litt me å gjøre at dæm ikkje egentli skjønne ka vi gjennomgår. Æ forstår d jo på en måte, dæm kan jo aldri oppleve det, men likavæll... når man sei man e slitn å lei å trøtt, så sei man d jo ikkje bære på kødd, då e d jo en grunn.
Oi ..! Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Du, be han der mannen om å ryke og reise..! Så kan du være litt alene hjemme og slappe av litt! Helt uakseptabelt å forvente at du er på høyden 24/7. Legg deg ned, gråt enda mer (her får en utnytte de tårene som kommer!), og så kommer han nok angrende og luskende etter hvert. Er "flink pike" på alle bauger og kanter selv, men når det en sjelden gang er nok, da er det viiirkelig NOK! Det må man unne seg en gang i blant
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Takk for omtanke begge to! Det er så vanskelig å argumentere. For det er jo selvfølgelig sant at det er lenge siden vi har besøkt folk, fordi jeg har lest, lest, lest. Tror jammen jeg skal bli hjemme med dattera mi..selv om familien kommer til å bli sure. Men redd for at jeg ender opp med å strekke meg/føye meg for å se hva jeg kan orke... Jeg liker meg veldig dårlig der...og vil helst ligge hjemme i min egen seng. Men sikkert veldig sunt å føle litt akkurat nå. Er så trist.
DK+2 Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Vess ikkje dæm skjønne at du e slitn no, så trur æ dæm burde få sæ en alvorlig hausjækk! Æ e 6 1/2 mnd på vei, å jobbe enda foill stilling, det går bra foreløpig. Men det betyr ikkje d at d ose av energi når æ kjæm heim fra arb. Kvær dag e ikkje lik. Nån daga må æ gå rætt i seng ætte arb, e heilt utpeisa. Andre daga kan æ både vaske å rydde heime, å besøke folk. Men merke det e mykje tønger enn før! Tenk dæm som ikkje klare å arb i svangerskapet, ska det då førrventes at dæm klare å besøke folk, studere, ta av sæ unge å mainn, å heimen? Man kan ikkje ha så høge krav t dæm som e gravid! Det e tråssalt ganske mykje som skjer inni oss.
Tommage♀♂ Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Selv om det er lenge siden dere har besøkt familie så får det da være grenser? De vil vel ikke ha deg på besøk heller om de ser at du er utslitt. Da får de jo bare dårlig samvittighet! Be mannen din om å reise alene, ellers får familien komme på besøk til dere mens han tar seg av alt. Selvsagt skal du slappe av nå!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Takk alle! Mens jeg har sittet inne på rommet og grått har jeg..blitt bønnhørt. Mannen min kakket akkurat på døra "du, vi skal passe .....(en nabogutt) i morgen kveld. (!!!). hurra!!! Det betyr jo at vi ikke kan reise bort, evt at bare han reiser!!! Kunne ikke si nei fordi mamman er alenemor...og ting var jo ikke helt avklart mht helga. Og han sønnen er kjempekoselig-og dattera vår elsker han. Nå har jeg/vi verdens beste unnskyldning!!! Kan ikke...Hurra!!!!!
DK+2 Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 Æ e vældi gla på dine vegne no =) Men æ syns likavæll at du ikkje ska ha nåkka "unnskyldning" førr å ha ei rolig helg heime å slappe av, om du skjønne mæ.. men det e jo bra at du får være heime ivertfaill.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Er enig med deg. Hadde sikkert vokst på å sette ned foten, både ovenfor mann og svigerfam. Ble en slags lettvint løsning dette. Men ....nå slipper jeg iallefall ut på tur. Her skal det samles krefter.....Natta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå