Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 NEi jeg las i en tråd her inne tidligere, eller var kanskje på 0-1 år. Om hvor mye dere bruker på matinnhandling pr uke. Samma hvordan jeg vrir og vender på det, så bruker vi 1100-1200-1300 kroner på helgehandelen. Prøver å handle 1 gang pr uke. Handler da til en heil uke, på Rema 1000 altså, billigere blir det vel ikke...eller?? Vi er meg, mannen min, og vår 1åring. Hvordan går det ann å bruke bare 5-700 kr på mat/husholdning pr uke? Jeg fatter det ikke....begriper det ikke..... Hvor mye bruker dere på mat/husholdning pr uke?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 samme sitvasjon her! skjønne heller ikke kordan di får det til... men men.. må vel bare prøve mer. hehe
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Tl helgen; kjøper dere øl og røyk feks? Da blir det dyrer. Også er det jo noen som aldri unner seg noe ekstra da eller glemmer at de kjøpe kjøttet i Sverige og ikke regner med dette i utgiftene sine feks
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Faktisk er det ganske enkelt har jeg oppdaget. La være å kjøpe drikke (har en sånn kjempedunk med saft da...) Det er MYE penger der. Vann er "gratis"... Helt sinnsykt hvor mye penger som går på drikke... Når man handler for en hel uke, beregn grønnsakene slik at du får brukt alt sammen i løpet av uken. Samme med kjøtt, kjøp helle store pakker og bruk det til flere ting fremfor små pakker til ett måltid. Samme gjelder for meieriprodukter, spesielt rømme er en ting som alltid står igjen i skapet hos oss... Snacks! Den stor synderen på mange matbudsjett, det er faktisk svindyrt med snacks av alle slag! (men akk så utrolig godt:p)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Hei. HI her. Vi røyker ikke. Og mannen pleier kjøpe en 6 ok, med grans på rema, det er billigste ølet. Så det er ikke der pengene går.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 OG en ting til, vi er på konstant slankekur, så noen kroner på snaks går det ikke. Drikke, vel, det går 3 stk 4 pk med pepsimax pr uke da..... Ikke billig det.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Kunne kanskje ha klart det hvis vi bare levde på Toro,Findus og boksemat,men her i huset er det viktig med ordentlige råvarer,og variert kost.Dermed blir prisen deretter også. Og øl,røyk og snop kjøper vi også til helga,ekstra kos både for store og små. Man kan jo spise billig hvis man er ukritisk til hva man putter inn,det finnes jo mye billig mat,-lungemos,blodpudding og andre innmatrester. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Vel, HI her. Ja, vi prøver å leve sundt, er på slanking, og det er DYRT med grete Roede mat for å si det sånn.....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Ukritisk til hva man putter inn? Var det der røyken og ølen kom inn eller?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 vi bruker hvertfall 1500.-kr pr uke noen ganger mer. vi er 2 voksne og 2 barn. sparer ikke på mat. der må vi ha det ordentligt og gode varer.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Eh... HI her. Som sagt, vi røyker ikke, og mannen kjøper en 6pk grans pils hver fredag..... Det er vel ikke å være ukritisk til hva man putter inn vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå