Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jenta mi har fått flaske før natta nå en tre ukes tid, etter å først ha tømt meg. Dette begynte jeg med fordi at hun var så urolig ved brystet, og jeg lurte på om hun ble skikkelig mett. Hun drikker nesten 2 dl mme etter å ha tømt meg, så jeg synes at at hun behøver det. Idet siste er hun imidlertid blitt enda mer urolig ved brystet, hun suger et par ganger og hiver seg så av og vil ikke suge mer. (Jeg har mye melk, bare å trykke lett på brystet og så renner det, så det er ikke det at det er tomt.) Hun skriker og skriker, omsider klarer jeg å roe henne ned og forsøker å legge henne til brystet igjen. Kanskje suger hun et par ganger til men så er det skirking på nytt igjen. Jeg synes at hver amming er en kamp nå og synes at det hele er slitsomt. Er så fristet til å gi henne flaske resten av døgnet og, men da vet jeg nesten for sikkert at hun ikke vil ta puppen mer. Får så dårlig samvittighet av å i det hele tatt vurdere å slutte å amme, for det e jo "ulovlig" i amme- Norge, men likevel leker jeg litt med tanken, det er ikke noe kosestund akkurat hverken for meg eller babyen. Hvilke tanker har dere omdette ? Hva bør jeg gjøre ?
Blomman Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 For noen er jo løsningen kombinasjon mm og mme da! - og det er lov... men kan det være at melken kommer for fort?? eller i en uvanlig retning som gjør at dere strever?? Kommer den veldig raskt lar du den værset spruten gå i en klut f eks. Prøv andre ammestillinger hvis det kan være at melka kommer i en uvanlig retning - det kan hjelpe Les ellers på ammehjelpen.no - ta gjerne kontakt!
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Nå er ikke jeg ammehjelper eller noe sånt, men her er mitt råd; Slutt å gi tillegg om kvelden. Det mye mindre jobb å drikke av flaske og babyer er bedagelig anlagt;) (litt mer motstand i flasker som ikke slipper ut luften...) For å venne lille til at pupp er tingen så ta et par dager du ikke legger noen planer og bruk puppen til å få vesle til å sove, la henne få puppe så mye hun vil og når hun vil. Og også da når hu ikke vil men det er spisetid... Da både øker du din produksjon samt at babyen får et litt annet syn på puppen. Den er ikke bare mat men også litt kos. (vær riktignok konsekvent når målet ditt er oppnådd slik at du ikke ender som smokk...) For å hjelpe deg med utdrivning (kanskje det rett og slett går for tregt for henne?!) Prøv nesespray samt ammete. Ammeteen hjelper også på produksjonen... Det du evt kan gjøre for å sørge for at hun blir mett er å lage bittelitt tynn velling til henne som du gir ved nest siste måltid før leggingen slik at puppen er kveldsmaten som skal fylle opp bare... Lykke til. Forøvrig, det er ikke sikkert dette er hva ekspertene anbefaler, men det fungerte bra her:)
glad_jenta Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 puppenekt kanskje? prøv å gå å amme,går som regel over på noen uker.sånn var det for meg iallefall... men det er jo opp til deg da:) synes ammingen blir bare mer å mer kos jeg,min e 10 mnd nå. vet det er grusomt strevsomt akkurat det der.lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Glemte å si det da vi snakket,men:Ammete øker min produksjon...Har drukket et par kopper de siste dagene,og har hatt melkespreng ved 04-05 ammingen.Det har jeg ikke hatt på leeenge nå. Naboen;)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Hadde det slik med jenta vår i en periode jeg også. Hun har fått flaske med mme på kvelden siden hun var 2 mnd gammel. Hvor mange hull i flaskesmokken bruker du? Jeg fikk råd om å bare bruke smokk med ett hull slik at melka ikke kom for lett til henne. De er jo late de små og vil helst at maten skal komme uten for mye slit. Hvor ammer du? Du kan også prøve å sitte på et rom for deg selv uten annen uro, kan jo være at det er for mye styr rundt henne og at hun ikke klarer å finne roen? Jeg syntes også amminga var et slit i denne perioden men det gikk over. Nå er hun 6,5 mnd og veldig glad i puppen ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå