Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som ligger å purker og sover laaaaangt utover dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange i permisjon som jeg har pratet med sover til både 10 og 11.... Tenker dere ikke på når hverdagen kommer og ungen plutselig må tidlig opp? Nei, takke seg til gode rutiner med en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det er noen som er livsnytere!!

Skrevet

Jeg har ikke permisjon, jeg er fulltidsstudent, men babyen min og jeg ligger i sengen til rundt 11 hver dag. Det er vår rutine, og du har ikke noe grunnlag for å si at den er dårlig! Det er det som passer oss best, og han sover veldig godt om morgenen. Ser ingen grunn til å vekke en baby som sover så godt. Hvis hverdagen skulle endre seg og vi må opp tidligere så er det ikke noe problem å gradvis stå opp litt tidligere hver dag. Dere anonyme finner mye rart å klage på!!

Skrevet

ååååå....sove lenge....mmmm *drømme*

Skrevet

Herregud.. Hvorfor skal du bry deg med hvor lenge andre sover da? Vi sover lenge, poden og jeg.. Han skal ikke i barnehage før han er 2-3 år så ingen grunn til å begynne å stå tidlig opp om morningen ennå. Ikke alle som er morgenfugler.. Enhver får gjøre det som passer for seg. Antar du har en liten som våkner tidlig og bare er misunnelig på de som har babyer som liker å sove lenge..

Skrevet

Jeg er egentlig et skikkelig A-menneske, til det kjedsommelige noen ganger. Men etter at vi fikk en ny sjef her i huset, ligger vi og drar oss til sånn ca kl 10 hver morgen. Deilig! Endelig klarer jeg å ligge så lenge, rart med det når man er oppe og ammer om natten;-)

Jeg har iallefall tenkt å nyyyte min begrenset permisjonstid til det fulle! Rutiner og hverdagen innhenter oss fort nok likevel;-)

Skrevet

kan nu bare si det sånn.. at viss æ vekke mathias kl 8 feks.. så blir det en sur unge resten av dagen, så lar han sove t han vokne.. 9 -10 tia.. så du kan jo bare komme å passe han mens har hyle å grin da så treng vi heller ikke å være late grisa som ligg til 10 nu som vi har fri..

før et duste innlegg

Skrevet

Siden du stikker nesa borti og spør, så skal jeg svare; fordi vi ikke sover så godt på natta!!! Så det så. Pass deg selv du.

Skrevet

hehe sove til 10 er jo luksus og det gjør vi vel så ofte vi kan. Når lillejenta var baby så hadde vi ikke strenge rutiner mtp klokka. vi hadde legge og spiseritualer og en rytme ja...men ikke etter klokka, vi sto oppnår hun var våken og sov når hun ville. Nå er jenta mi snart 2 og jeg er hjemme med henne og vi sover til 9 hver dag og hun legger seg klokken 8. Rutiner kommer etterhvert og siden vi ikke MÅ opp til et bestemt tidspunkt hvorfor stresse med rutiner n¨år man aldri vet hva som skjer i morgen

Skrevet

Kjære deg, aner jeg litt missunnelse her? Hehe... Vet ikke hvorfor jeg svarer på dette, for det virket ikke så seriøst, men...

Noen av oss lar barna følge sin egen rutine, hvorfor ikke? Som regel er det sånn at de legger seg tidligere og tidligere, og står dermed opp tidligere og tidligere. Da hun begynte i barnehagen som ettåring slapp vi å ha vekkerklokke, for da var hun blitt en morgenfugl. Mens da hun var helt liten kunne vi ligge i senga til både 10-11 og 12.

Sånn hadde vi det, og ikke kom her og si at våre rutiner var dårlige!

Skrevet

Kan banne på at det er mange av dere som klager over at ungene ikke sover om natta og der har dere svaret; mangel på rutiner! Jeg vil i hvertfall ikke min unge så vondt at han allerede fra han er baby blir doven og lat! Nei, tidlig i seng, opp om morningen og ut på tur mens det enda er lyst!

Skrevet

som baby så skjønner de ikke hva klokken er, dessuten blir de ikke mer lat eller doven av å sovne litt senere og våkne litt senere vettu ! Du må jo være stokkedum om jeg så kan si...

Skrevet

Vi sover til 10 tiden hver dag, noen ganger 11. Er oppe å spiser litt kl 8 så koser og sover vi i samme seng i 2-3 timer. Vi kommer oss da ut mens det er lyst alikevel. Blir ikke mørt kl 12 her akkurat. Og hva skal du si til de som bor i nord hvor det er mørt hele dagen. Er det dårlig for barna det også? de burde kanskje flytte sørover så de får dagslysa?Pass deg selv du.

Skrevet

Hæ?!!! Vel, noen barn sover godt om morgenen og om natta i tillegg. Og uansett er det vanskelig å overstyre rytmen til en del små babyer (og er det noe mål når de er kjempesmå uansett da). Er det ikke viktig at både mor og barn er lykkelig?

Dessuten er det ikke lathet å sove til 10:) Å sove til 14, da kan vi begynne å snakke, men 10, kjære deg?! He he:)

Og så har vi det med at mennesker er ulike da. Hørt om A-mennesker og B-mennesker? At det heter B-mennesker betyr IKKE at deres rytme er mindre verdt eller at man kan bestemme alt om sin egen rytme selv...

Ja, ja, heller lykkelig og uthvilt mor og barn enn en grinete og trøtt familie som prøver å tilpasse seg visse ANONYMEs oppfatninger av hva som er "rett og riktig" her i verden:)

Skrevet

For det er jo rett og slett SUPER deilig å slappe av og ta ting i babyens tempo når man er så heldig å ha ett år hjemme. :o)

Rutiner, schmutiner...

Skrevet

Kan ikke mamma'r og pappa'r få bestemme dette selv? Bruker barna som vekkeklokke, og vi rekker det vi skal ila dagen vi! De legger seg som regel til det med å stå opp tidlig innen barnehagestart uansett!

Skrevet

Jeg sover når Teodor sover jeg :) Orker ikke å stå opp kl 7 mens han sover i enda 3-4 timer... Gidder ikke sitte å glo i veggen.... Ikke legger vi oss tidlig heller, verken sambo, Teodor eller jeg... Følger lillemann sin rytme. Men kommer meg helt fint opp tidlig hvis jeg må ! Men da må jeg vekke lillemann....

Skrevet

eg ligger å sover så lenge ungen sover.. greit nok hun er ikke to uker gammel enda, men å legge seg i to tiden om natta, å stå opp tolv timer senere er helt perfekt for meg...

jadda kommer til den tiden eg skal i jobb igjen, men er jo nesten ett år til, og dessuten er jeg jo vant til å sove iallefall 12 timer om natta i helgene når eg var i jobb, så eg renger ikke med at det blir noe problem å komme inn ijgen i rutinene..

Skrevet

Ååå, hvis babyen min hadde gått med på det hadde jeg vært glad..Litt misunnelig, men blir da ikke sur på damene som har det sånn likevel..

Skrevet

Sover til 10-11 her også, men frokosten er rundt 7-8 :-) Da sovner vi begge igjen i min seng :-)

Skrevet

Jeg nytet det =0) takke meg til en rolig start på livet til tullemor. Lives realiteter begynner tidlig nok, nå bare koser vi oss =0)

Skrevet

Hvor mange klarer å lage rutiner på en soveglad baby? Vi har gode kveldsrutiner, men mye nattevåk. Jeg er oppe kl syv med skolebarn hver dag, mens minsten sover lett til 10-11. Er jeg en bedre mor ved å vekke han kl sju for å gi ham rutiner??? De gangene jeg har gjort det så sovner han igjen ved første anledning, gjerne under morgenstellet og må bæres tilbake i seng.

Jeg får gjort masse mens han sover på morgenen, spist frokost, lest avisen, vasket klær, etc. Og jammen får vi tid til å gå tur i dagslys også.

Da han var nyfødt og jodlet natten lang hendte det faktisk (hold deg fast nå!) at vi sov til ett om dagen i helgene eller når de store barna var på skolen. Uten å kunne ta igjen søvn tror jeg at jeg hadde blitt gal.

Det er mye lettere å lage rutine på barnehagealder-barn enn spedbarn. Permisjonstiden skal nytes, ikke stresses med fordi babyen på død og liv skal ha rutiner fra dag en.

Skrevet

Jeg sover noenganger til både ett og to og jeg... hihi deilig å ligge å dra seg i senga sammen med lillesnuppa :)

Skrevet

..."Hvorfor er det så mange som ligger å purker og sover laaaaangt utover dagen?" for å ikke bli så mårragretne som deg vel, eller ...eeeh, fordi det passer seg sånn kanskje? ...er'u helt dust eller? hvorfor i all verden bryr du deg om hvor lenge andre sover? hehe :-)

Skrevet

høres ut som du er litt sjaul kanskje...;) babyen min sover ikke lenge... så vi står opp tidlig..men det er helt greit..selv om jeg kunne ønske hun sov litt lenger innimellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...