Sweet tooth Skrevet 12. januar 2007 #1 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Nynne, Så hilsenen din i dag- er innom på disse sidene innimellom fordi jeg fortsatt tenker litt på faren for abort og gjerne vil følge med på noen av de jeg ble kjent med da jeg mistet i høst. Men heldigvis ser alt bra ut så langt for meg denne gangen. Er ca. i 11/12 uke av svangerskapet og skal til tidlig UL neste uke for å sjekke at alt ser greit ut. Merker jeg begynner å bli nervøs....selvom jeg jo burde kunne tro at det går an å lage et barn når jeg har en sønn fra før, er det hele så uvirkelig... Hvordan føler du deg? Jeg er i ganske bra form, har litt liten matlyst og kan brekke meg over matlukter ol, men er ikke kvalm og ikke så sliten som jeg hadde fryktet. Så så langt så bra :-) Ha en fin helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/
nynne78 Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei du Endelig klarte vi å treffes på samme tidspunkt. Godt å høre at alt er vel med deg!! Veldig spennende å nærme seg det magiske tidspunktet. Vi er akkurat like langt Jeg er i god form, har ikke vært noe kvalm eller hatt noen andre problemer av noen art. Det er jo vel og bra, men jeg kjenner samtidig at jeg er skikkelig nervøs i forhold til om det er noe liv der inne... Det synes ikke noe særlig. Eller jeg vet ikke om det synes. Føler kanskje at jeg er veldig hard nederst på magen, og inbiller meg at det er livmoren som har kommet opp. Kjenner du det? Nå er det en halv uke igjen, så må jeg nesten fortelle det på jobb... Gleder og gruer meg på samme tid. Har du fortalt det på jobben enda? Jeg må stikke ut en tur, men kommer tilbake hit i 18-tiden. Sjekker om du har svart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7770697
Sweet tooth Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei Nynne, Godt å høre at alt står bra til med deg også! Jeg har kun fortalt det til en kollega som også er blitt en god venninne av meg. På torsdag skal jeg på UL og dersom alt ser bra ut forteller jeg det kanskje uken deretter- vi får se hvor langt legen mener jeg er osv. Dersom jeg skulle være så uheldig å miste igjen tenker jeg at det ikke gjør noe om kollegaene mine vet det, for da kommer det til å bli tøft for meg. Men jeg nyter litt denne siste tiden med "bare å være meg selv" ovenfor mine kollegaer, og ikke "den gravide" som er på vei ut i permisjon...Trives veldig godt på jobben, og gruer meg også litt til å fortelle deg. Men regner ikke med at det kommer som et sjokk på folk ettersom en jo må regne med at kvinner i 30-åra ønsker seg barn/flere barn. Jeg har merket at magen min har blitt større- den ble raskt større forrige gang også, men nå er den liksom bare blitt mykere og større, og høyere oppe enn normalt (altså for ikke-gravide) Er også veldig nervøs for om det er noe liv der inne, og merker at jeg blir fryktelig sårbar nå som sannhetens time med UL nærmer seg. Har du vært på UL den senere tid- hvis ikke, har du tenkt deg på det? Ha en fortsatt god helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7774000
nynne78 Skrevet 14. januar 2007 #4 Del Skrevet 14. januar 2007 Høres fornuftig ut i forhold til jobben. Blir spennende med ul til uken. Jeg lurer på om jeg også skal be om en time denne uken. Jeg blir så usikker på om jeg har forandret meg noe i det hele tatt. I dag tok jeg på en bh jeg ikke har brukt på en stund, den er liten og uten innlegg. Den sitter akkurat som før. Til vanlig bruker jeg mest bh'er med innlegg, og da ser jo puppene større ut. I dag synes jeg magen og alt er akkurat som før. Hver helg er jeg kjempenervøs, mens i ukene går det bedre. Har mer å tenke på sikkert. Må snart bestemme meg nå. For oss føles det som om graviditeten er godt i gang, men det er jo nå det begynner, så jeg skulle vel ikke bekymre meg så mye så lenge jeg ikke blør eller har smerter. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7781233
Sweet tooth Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Nynne, Jeg er 34 år - så jeg er nok noen år eldre enn deg :-) Jeg ville ikke bekymret meg over det med brystene hvis jeg var deg. Det er så individuelt hvor mye de svulmer opp og hvor tidlig i svangerskapet. Selv merker jeg at de er bittelitt større enn før, men bruker fortsatt samme bh som før. Men kan også se at området rundt brystvortene er mørkere og mer knudrete- har du merket dette? Håper du får komme til UL snart og få se med egne øyne at alt står bra til med den lille!! Det er ikke rart du blir nervøs etter å ha mistet før...det er jeg også! Har du barn fra før? Har lest at særlig dersom en har litt små bryster, vil de ikke svulme like mye opp i svangerskap nr. 2...kan jo være greit å vite om. Jeg hadde en veldig skummel opplevelse på søndag: Jeg begynte plutselig begynte å blø masse frisk blod....trodde det værste, pga. SA'n tidligere i høst, ..Men etter noe som føltes ut som en uendelig lang ventetid på syehuset kom vi inn og fikk tatt en innvendig UL, og til vår fantastisk store glede og lettelse så alt bra ut med vår lille, kjære spire. Legen mente jeg var i ca. i 10 eller 11 uke, og vi kunne se at den beveget seg og at hjertet slo....var og er så utrolig lykkelig, etter å ha fryktet det værste. Legen mente blødningene skyldes at morkaken lå nederst i livmoren, noe som er vanlig tidlig i svangerskapet, og at et blodkar eller en vene hadde sprukket. Fikk beskjed om å ligge mest mulig i ro i noen dager til blødningene stanset, og nå et par dager senere har blødniningene så godt som stoppet. For en lettelse (hva vi gravide må igjennom av bekymringer noen ganger...) Hilsen en lettet og glad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7812894
nynne78 Skrevet 18. januar 2007 #6 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei Det hørtes ut som en helt forferdelig opplevelse. Skjønner godt du regnet med det værste. Godt å se at det ofte går bra selv med en kraftig blødning. Takk og lov for at det var noe annet denne gangen!! Phu. Jeg var på ul i går og så en frisk og fin liten krabat i full aktivitet. Den kastet seg frem og tilbake og veivet med armene. Veldig kult å se! Nå skal jeg ikke bekymre meg noe mer i det hele tatt og bare kose meg. Det er jo veldig deilig når ikke kroppen endrer seg så mye, så egentlig er jeg bare glad til. Jeg har ingen barn fra før og det er lenge siden det har vært født barn i familien. Så dette blir stor stas for alle : ) Jeg synes ikke 34 er særlig gammelt. Tenker selv jeg vil prøve å få barn til jeg nærmer meg 40 med tanke på at jeg ønsker min 3 stykker + karriere. hi hi. Med tanke på at du også har sett et friskt foster kan du også senke skuldrene og bare nyte denne deilige tiden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7843268
Sweet tooth Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Nynne, Takk for hyggelig hilsen. Det er så godt å lese at alt står bra til med deg og magen, og at du klarer å slappe av og nyte tiden. Jeg skal på tidlig UL på tirsdags morgen, og merker jeg er litt nervøs for det. Må liksom se at alt står bra til en gang til før jeg klarer helt å slappe av (etter blødningen for en uke siden). Er også spent på hvilke uke legen mener jeg er i. Hvor langt mente legen at du var, og hvor stort var fosteret da? Du er vel nå over på 2. trimester er du ikke? Jeg ble jo satt litt tilbake på søndag, og gleder meg veldig til å være over disse første ukene. Blir rart å fortelle det på jobben osv. Har du fortalt det på jobben nå? Kos deg videre, Nynne, vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7761859-nynne78/#findComment-7883032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå