Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med søknad nå, men må ta noen prøver før søknaden blir sendt. Jeg spurte om insemenasjon (AIH) var et alternativ, men det hørtes ikke ut som om det var et alternativ i det hele tatt. Spurte faktisk to forskjellige gynokologer. De begge snakket det vekk. Mente jeg hadde lest at noe her har prøvd AIH mens man ventet på IVF.

Hva er deres erfaringer? Har dere hatt alternativet?

Fortsetter under...

HEI

jeg fikk AIH mens jeg stod i IVF kø.og nå har jeg hatt 5AIH forsøk og siden jeg har stått i kø siden okt 05 fikk hun meg inn på IVF nå.

så jeg skal nå i gang med 1ste IVF forsøk i uke 10.

Vet ikke hvor du hører til,men det er legen på sykehuset som vet mest om dette ikke de "vanlige" gynokologene.......(sånn jeg forstår det)

Du vil nok få velge du også når du kommer i gang og er til samtale med sykehus-legene...

LYKKE TIL

Hei på deg!

Siden vi var uforklarlige barnløse anbefalte de på riksen at vi prøvde minst et forsøk med AIH før vi evt gikk videre til IVF da dette er en mindre påkjenning på kroppen. Vi ble søkt inn til IVF men det er gyn på sykehuset som bestemmer hva som er best for deg da det er de som er spesialistene på dette. Men jeg fikk også følelsen av at det var litt opptil oss også hvilken behandling vi ville ha etter at vi hadde fått dette presangtert av gyn på riksen.

Da vi var inne til siste av to insemineringer sa gyn at hun anbafalte at de evt tok tre forsøk med AIH før evt IVF da mannen min vistnok har så veldig bra kvalitet. Og husk at du har uansett har tre forsøk på IVF uansett hvor mange AIH forsøk du har vært igjennom.

Nå har vi vært så heldige at vi ikke trenger flere forsøk da dette første forsøket endte med at jeg nå sitter gravid med kvalmen til langt oppetter ørene:)

Ønsker deg masse lykke til framover!

Stor klem

Takk for svar. Da får vi vite mer når vi kommer til samtale, men jeg er redd for at det tar veldig lang tid. Søknaden er ennå ikke sendt. Jeg må vente på tanta, så skal jeg ta en enkel pergo kur for å se hvordan jeg responderer på pergo. (Har prøvd tre dobble kurer før, men uten oppfølgning) Så skal jeg ta blodprøve på dag 13. Da skal jeg også ta hiv og hepatitt prøver, så blir søknaden sendt når prøvene er på plass. Mannen min har tatt blodprøvene han skal ta.

Det er ikke noe galt med noen av oss, så jeg håper på å prøve AIH, siden jeg tror vi bare trenger hjelp til timing. Finner aldri el selv om jeg tester, og har sykluser på 40 dager. Men det er bare å smøre seg med tålmodighet som vanlig. Har jo "bare" prøvd i 2 år. Ha, ha...

Hvilket sykehus skal dere søke dere til?

Så rart at du har fått gått på tre pergo kurer uten oppfølging...Men godt du får det nå. Regner med at du også skal ta blodprøve noe sener i den syklusen for å se om du har hatt el.

Har du tatt hsg røntgen eller lap ?

Den dagen du skal inn og ta blodprøve bør du også be om at de tar rubella, for det blodprøvesvaret må også foreligge før du får starte opp med noe.

Klem

Jeg går vanligvis til en privat gyn, men hadde lap på sykehuset Buskerud i nov, og fikk innkallelse tilbake dit sammen med mannen min. Gyn der ville ikke gjøre så mye siden jeg vanligvis gikk til en annen, så da måtte jeg tilbake til min faste gyn igjen. Det er han som skal sende søknaden til Riksen.

Jeg har spurt om oppfølging rundt Pergo, men han sier at jeg har el selv, så da behøves ikke det. Synes det er litt rart.

Jeg skal sikkert ta rubella også. Fikk en liste. Har ikke kikket på den.

Hadde håpet på å komme på barselgruppe med deg, men kommer forhåpentligvis noen få måneder etter. Har fulgt med deg, siden vi også bor i samme by. Du har hjulpet meg mange ganger med mange fine svar.

Ønsker deg en fortsatt god helg!

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...