Gå til innhold

Dere som har Babydan babysafe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en slik pose med seler. La ikke merke til den store glidelåsen som er på baksiden (selve låsen havner i nakken på barnet)

Dette ser jo ikke spesielt komfortabelt ut eller?

Synes dere selen er enkel å klipse på?

Jeg synes den er litt vanskelig/upraktisk..

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt Babydan sin nattpose i et par måneder nå. Reagerte også på den glidelåsen i nakken, men har fremdeles ikke fått somlet meg til å gjøre noe med den (vet ikke helt hva)... Imidlertid virker det ikke som jenta reagerer noe på den, så da er den kanskje ikke noe problem?

Ellers er det jo litt mer styrete å putte henne i posen enn å bare legge henne rett ned i senga, men når man har gjort det noen ganger går det forholdsvis greit. Både foreldre barn venner seg til det;-)

Skrevet

Tar du på barnet posen før du klipser selen på posen, eller har du posen fast på selen og lirker barnet oppi? (vet ikke helt hvordan det siste skulle gå til men...)

Skrevet

Hei.

Jeg har også den posen og er helt enig med deg når det gjelder den glidelåsen, men det virker jo som det går veldig bra...hun sover i hvertfall fra 19 til 07 hver natt:-)

Jeg har posen i senga hele tiden og bare putter henne oppi når hun legger seg. Synes nemlig også at de klipsene er litt klønete...

Nå bretter jeg posen litt ned og legge stumpen hennes inni først før jeg trer armene inni. Så setter jeg henne opp og drar igjen glidelsåen.

Du må nok bare finne deg en teknikk he, he.

Skrevet

...stumpen og beina da selvfølgelig tjihi:-)

Skrevet

Må nok finne en teknikk ja..

Har du selen litt løs, og strammer den etter at babyen er på plass?

Litt usikker på hvor stram den skal være også... Skal hun kunne ligge på siden?

Skrevet

Jeg måtte prøve meg frem litt. Poenget vårt med å skaffe pose var fordi hun snur seg om natten og vånker av dette (sovner ikke på magen).

Nå er den så stram at hun kan ligge på siden, det liker hun veldig godt, men ikke så løs at hun kommer helt rundt.

Og den er like stram/slakk hele natten.

Ble dette veldig klønete forklart, eller kunne det (mis)forstås he, he?

Skrevet

Vi har også slik pose, men jeg bruker posen med glidelåsen opp, slik at hun får den litt under haka. Da er hun lett å legge oppi og ta ut. Jeg har madrassen liggende fast i senge, de klipsene er virkelig harde!

Skrevet

Å, kanskje det var lurt....?! Snu posen..det har jeg ikke tenkt på.

Takk for tipset:-)

Skrevet

Jeg tok med glidelåsen ned først, men da sa mannen min "Å, herregud, er du dum eller er det ammetåken? Du har jo lagt posen med fremsiden ned!" hihi

Skrevet

Like stram/slakk hele natten? Betyr det at du ikke strammer den etter at babyen er lagt oppi??

Står i posen at det er viktig at glidelåsen er BAK..... Kanskje ikke så viktig når babyen er for liten til å ta opp glidelåsen... Men det er "strikk" tvers over posen -barnet får dem over magen dersom glidelåsen er på ryggen- og disse skal vel være med på å stramme/hindre barnet i å snu seg? Så det er kanskje viktig likevel..

Skrevet

Vi ikke gå inn og sjekke nå sår hun sover, men mener på at det ikke er noe strikk på posen vår (den kan i allefall ikke være så stram) , så da syns ikke vi det er noe farlig at glidelåsen er opp.

I begynnelsen hadde vi den ganske stram så hun lå stille på ryggen., men nå som hun er så sterk og snur seg rundt, har vi den ganske slapp, slik at hun kan snu seg på favorittside - magen, men ikke kan reise seg opp (som er hovedproblemet vårt nuh).

Skrevet

Bruker også slik.

Drar ikke glidelåsen heilt opp, lar den stoppe ett par cm lenger ned.

Klipsene er litt treige å feste. Bruker bare 1 på hver side. bruker ikke begge to.

Putter jenta oppi posen, og så drikker hun kveldsflaska og så legger jeg henne, selen er jo i senga så da er det bare å klipse fast tulla.

Har brukt den fra 3 mnd. Er nå 13 mnd.

Elsker den

Skrevet

Godt å høre at du bruker den så lenge! Vi glemte den hos foreldrene mine i jula, så tenkte vi skulle passe på å avvenne henne fra den mens vi hadde sjansen. Men det var jo helt håpløst! Hun stod og skrek og gråt i sengekanten i flere dager, så vi måtte gi opp og kjøpe en pose til!

Skrevet

Sikkert misforstått litt jeg da...Trodde selen "måtte" være så stram at barnet ikke kunne snu seg på magen.. At det kunne være uheldig mht sikkerheten ved bruk av selve selen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...