Gå til innhold

tørre hender


♡Linda♡

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips på tørre hender? særlig tørr på fingertuppene..?

smører meg med håndkrem flere ganger om dagen, men hjelper ikke no særlig... ikke noe kosli å stryke frøkna i ansiktet med sandpapir fingre:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg sliter også med dette.

Har vært og kjøpt Apobase fet krem idag. Har bruk Apobase krem så langt, men er fortsatt tørr. Tror bare vi må være enda flinkere til å smøre oss etter at vi har vasket hendene og kanskje bytte ut såpen vår med olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ? Funker det altså?

Jeg har også sinnsykt tørre fingrtupper, prøver å huske å smøre de med sånn brystvortekrem (Lanacare)når jeg er oppe om natten iallefall (veldig fet, går ikke å bruke på dagtid, da fester alt seg på fingrene)

Hvorfor får vi dette, er det fordi vi vaske hendene oftere enn vanlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg med håndkrem hele tiden, men det hjelper ikke.. Jeg har tørr hud over hele kroppen, særlig på hender og i ansikt..

I går og i dag har fingertuppene sprukket.. sandpapirfingre er ordet, ja!! Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å se at det ikke bare er meg:o) får dra på apoteket imorra å kjøpe en ekstra feit krem... og kanskje vaske med olje... hmm... høre på apoteket om de har noen gode tips også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har begynt å vaske hendene noen ganger med sebamed dusjolje som jeg hadde fra tidligere.. så kjøpte jeg en krem på apoteket som het Avène cold Cream/hand cream. den er veldig bra, er ikke klassete og trekker fort inn i huden. nå er fingrene på vei tilbake til normalen:) kan anbefale dette ihvertfall..

men kan nok hende det å drikke mer vann stemmer også. men syns jeg drikker bra egentlig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter også med tørre hender.

så sprekker de og blør.

 

det jeg har funnet ut er at brystvortekrem hjelper litt på sårene.

og for selve hånden,så smører jeg en krem(uansett hvilken) og setter på en plast hanske (en gangs hanske).så går jeg med den i 30 min eller ligger med den over natten.

hvis jeg skal ligge med den over natten,så klipper jeg av fingertuppene på hansken,ellers blir det veldig varmt og klamt i hansken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd mange kremer, også apobase, , og silkeolje (dyre dråper kjøpt hos frisøren), men det er kun Locobase Repair som fungerer på meg. Kjøper den på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...