Gå til innhold

tett nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA gjør dere når dere er tett i nesen? Først trodde (og håpet) jeg at det var en forkjølelse el noe sånt.. det går jo over.. Men nå ser det ut til at det er en graviditetsting.... er på 10.dag med tett nese nå og saltvann hjelper IKKE, så MÅ ty til nesespray (rhinox) en til to ganger i døgnet, alle fall når jeg skal sove... Men man bør jo ikke bruke nesespray når man er gravid! Alle fall ikke mer enn de 10 dagene som er anbefallt! Jeg bruker over 10 dager til vanlig om jeg er tett!

Så jeg lurer på om noen har råd el tips til dette.. Det "klikker" jo totalt for meg når jeg ikke får puste, klarer ikke og puste med munnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klemte rett og slett ut noen dråper fra brystet mitt jeg og hevet hodeenden med puter. Funka fint det.

Men nå skal det også med at jeg startet på TrioBe (reseptbelagte B-vitaminer) etter at jeg ble syk ommat og ommat i starten av svangerskapet.

Skrevet

man kan visst bruke saltvannsnesespray så lenge man vil har jeg hørt? Spør på apoteket :)

Skrevet

Prøv å smøre litt mentholatum eller tigerbalsam under nesa.Hele familien bruker det hos oss og det hjelper:)

Skrevet

vet jeg alt om..

jeg gikk de 3 første mnd med tett nese..og da snakker vi TETT nese altså!!

konstant avhengig av nesespray...døgnet rundt. fikk beskjed av lege og jordmor at det var ikke aktuelt for meg å fortsette med det...så avvendig det ble...satt og sov i flere netter for jeg fikk ikke puste om jeg lå ned.....

den store redningen ble akupunktur behandling 2 ganger og borte ble det....er nå 24+2 og ikke kommet tilbake..digg

prøv det...

nb: prøvde mentolathum og tigerbalsam, saltvann og masse andre råd...

lykke til ..føler med deg

Skrevet

På helsekostforetnigene har de en nesespray som heter Propolis. Funker ikke like godt som apotekets, men er ikke farlig å bruke når en er gravid og har ingen begrensning på hvor mange dager man kan bruke den.

Er verd et forsøk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...