Frk B og Elias Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Hvor mye mm trenger disse små nå? Han spiser grøt morgen og kveld. Får litt frukt til lunsj og middagsglass til middag. Fikk i utgangspunktet bare 2x grøt, men han nekter å ta puppen. Og spiser han pupp er det iallfall ikke nok til å bli mett... Prøver å få i han litt, men han er lite interessert. Kun tidlig på morgenen og som oftest på kvelden. Han er foresten drøye 7 kilo og snart 7 mnd
Hoppetussa Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Da får han mye fast føde da. Ved 2 eller 3 måltider fast føde, sier man at man skal ha 200-250 ml MME 2-3 ganger i løpet av dagen. Morsmelkbarn drikker gjerne litt mer, men da har du en pekepinn. Ettersom du beskriver her, bør han ha litt mer mm, tror jeg. Ellers vet du vel sikkert at pupp før grøt er lurt, for da er han sulten. Hvis du synes det er verdt bryet, kan du pumpe deg og gi det på flaske. Tar han mme? De dråpene han får, er viktige, der er antistoffene konsentrerte.
Frk B og Elias Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2007 Han får pupp før hvert måltid fast føde, dvs vi prøver da ) Men han spenner seg og vir hodet bort fra puppen. Han har alltid vært veldig glad i mm, men etter han fikk smaken på fast føde er pupp skikkelig ut. Min lille bøllefant ) Han har aldri fått mme, men vurderer å prøve litt om situasjonen forverrer seg. Fikk i han endel nå i kveld )
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Hei!! Dette har vi slitt litt med åsså, men jeg er litt vrang, så det er ikke snakk om at han får fast føde før han har amma først. Prøver som regel å gi pupp 2 timer etter grøt, men hvis han ikke vil da prøver jeg pupp igjen før han får middag, og tar han ikke pupp da blir middagen utsatt.
Hoppetussa Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Kan du pumpe deg og gi mm i grøten da? Så kan han få vann etterpå?Eller la mm komme fra noe annet enn puppen - tutekopp, for eksempel?
joplaya Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 sånn er det her i gården og..men snuppa spiser veldig godt om natta..Har vel etterhvert skjønt at det er en naturlig overgang dette, at hun blir mindre opptatt av pupp jo mer fast føde hun får. Er 8 mnd da..Kan jo ikke tvinge dem til å drikke pupp..men forsøker iherdig jeg og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå