Gå til innhold

noen som vet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye brystmelk man kan putte i oret til babyen for at det skal hjelpe imot orebetennelse.

Vesla mi er 6 mndr og hadde orebetennelse for 2 uker siden, jeg tok henne inn til legen igjen i dag for hun drar seg i oret, og jammen meg saa har hun fremdeles orebetennelse. Og den er vaerre denne gangen, saa naa blir det ny runde med antibiotika.

Men jeg vet at man kan putte brystmelk i oret, men jeg vet ikke hvor mye...hvor mange draaper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente ikke aa vaere anonym...vet ikke hvorfor det kom opp

Skrevet

Stakkars liten...

Personlig har jeg bare hørt at mm i nesa kan ha noe for seg. (Noen sier også mm i øyet, men ikke anbefalt av øyeleger). Jeg tror jeg i hvert fall hadde ventet og sett om antibiotikaen fungerer.

Skrevet

hei

takk for svar.

Vet du grunnen til at oyeleger ikke anbefaler mm i oyet ved f.eks pink eye?

Jeg hadde tenkt aa bruke begge deler jeg, mm i oret og antibiotikaen.

Huff jeg synes det er saa tidlig for henne aa bli plaget med orene, storebroren var veldig plaget men han var mye eldre, godt over aaret.

Skrevet

Heia, dette med å sprute i øyet, jeg har brukt det når annet ikke var tilgjengelig (i helgen, på interkontinentale flyreiser), kan man komme seg til legen er ordentlige øyedråper sikkert bedre!

Skrevet

Huff ja, øreverk i så liten alder... Mamma sa at jeg hadde det ofte da jeg var liten, fra jeg var rundt halvåret fram til jeg begynte på skolen. Det blir vel slitsomt for deg også, mye nattevåk.

Jeg har nettopp vært hos en øyespesialist fordi jeg har hatt øyekatarr tre ganger på 5 mnd, og nevnte at jeg var nær ved å bruke egen mm i øyet. Han sa at de ikke anbefalte det pga bakterievekst.(ammetåke, så jeg får ikke med meg alt som blir sagt... :S )

Skrevet

Jeg hadde ogsaa mye oreverk naar jeg var liten, heldigvis saa vokste jeg ut av det. Sonnen min fikk dren i orene naar han var rundt to pga gjentatte betennelser. Haaper ikke vesla maa igjennom det samme.

Ammetaake vet jeg alt om...hehe.

Her i usa saa kaller de det pregnancy fog...saa det hadde jeg naar jeg var gravid, og naa naar jeg ammer har ammetaaka tatt over.

Vesla var vaaken 4 ganger i natt, mot normalt o-1 gang. Heldigvis saa er det ikke saa mye skriking, bare sutring. Pluss at hu sovna naar jeg amma henne og saa fikk hun sove sammen med oss....hele familien i senga, mann, 4 aaringen, vesla og meg, og bikkja ved fotenden, vi mangla bare katta men hun var ute. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...