Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 8 mnd og snur seg på magen om natten. Jeg har forsøkt å snu ham, men da bare vekker jeg ham slik at han gråter og så snur han seg rundt på magen etter kort tid igjen. Kan det være farlig i forhold til krybbedød fremdeles? Har noen noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også en som snur seg 10 mnd.men det går bra å snu han da.Sover for det.Men kunne trengt noen tips vi og.Tør ikke la han sove på magen jeg

Skrevet

min sønn snudde seg på magen når han var 4 og halv mnd. på natten. å siden har han sovet på magen om natta,er 10 mnd nå :) nytter ikke å snu de tilbake hele tiden,da får du jo aldri sove.Har hørt at når de klarer å snu seg selv så er det helt greit

Skrevet

Legg en pute der så han ikke kommer seg på magen! Eller en bak så han kræsjer i senga om han snur seg!

Skrevet

han er jo så stor at han klare å snu seg allikevel tenker jeg?

Skrevet

Sån hjertepute de har på kid er suveren til det :-)

Skrevet

Vår datter snudde seg på magen hver natt fra hun var ca 4mnd. Jeg snudde henne hele tiden, men så ble jeg så lei at jeg ringte Landsforeningen for Krybbedød og spurte, og da fortalte de at forskning har vist at krybbedød kan forsårsakes hvis barna har en spesiell feil (som man visstnok ikke kan oppdages før det skjer) med pusten/nese/lunger (skjønte ikke dette helt selv) som gjør at disse barna rammes av krybbedød. Slik jeg forstod det var det slik at om barnet overlevde en natt på magen så gikk alle netter bra, for da har ikke det barnet dette symptomet. Men litt av en risk å ta da, teste barnet en natt for å se om det overlever, det syns jeg er ganske banalt.

Men uansett, det de mente er at om barn selv klarer å snu seg på magen når det sover, er det ingen fare, samme hvor gammelt det er.

Men vi bruker Babysafe nå, for sikkerhets skyld!

Skrevet

huff huff.... det viste jeg ikke noe om:( skremmende:(

Skrevet

Gutten vår er 6 mnd og sover noen ganger på magen, andre ganger på ryggen. Liker best å sovne inn for kvelden på ryggen, men etter mating på natta vil han være på magen. Lar han få gjøre som han vil og han ligger med hodet fint til siden. Har ikke hatt noen problemer med det i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...