Gå til innhold

Telefon fra krybbedød-foreninga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har fått telefoner fra landsforeninga for krybbedød(ik sikker på om navnet på foreninga blei helt korrekt)?

Noen som vet hvor de får informasjon om hvem som skal bli foreldre og når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det lurer jeg også VELDIG på!

Skrevet

ja! rart? Har aldri fått tlf fra dem, kun nå når jeg er gravid. Ganske rart!

Skrevet

Jeg har også fått tlf fra dem.. Aldri før! Neppe tilfeldig at de ringer akkurat nå, eller??

Skrevet

Dette er vårt første barn og jeg har aldri fått telefon fra dem før. For et par uker siden fikk mannen min telefon fra dem, og ei uke etter ringte de til meg.

De kan si hva de vil , men det er ikke tilfeldig!

Skrevet

Blir irritert på sånn, jeg!! Og prater ikke noe med dem!! Selvsagt er det en viktig sak, men hvor masse av det vi gir går med til forskning og sånn..? og hvor masse går til lønninger? Og syns det er STYGT å utnytte oss gravide, i den situasjonen vi er, til å bruke pengene våre på det! Da kjøper jeg heller noen ekstra klær til "små'n"

Skrevet

Jeg har fått tlf fra dem. Jeg har tidligere støttet dem ca 1 gang i året da dette er en sak jeg har følt det har vært verd å gi noen kr til. Etter jeg ble gravid første gang i -05 (ma), har de ringt utallige ganger. Også i denne graviditeten. Jeg nekter å tro at det er tilfeldig... Jeg måtte begynne å si nei, og at jeg ikke ville ha flere tlf fra dem. De bare fortsatte.... Sendte de en hyggelig mail om dette og ba de om å respektere at jeg ikke ønsker flere tlf fra dem. Fikk hyggelig mail tilbake hvor de beklaget og takket for min støtte gjennom mange år. Ikke hørt fra de siden.

Skrevet

jeg fikk også telefon fra de når jeg var ca 12 uker på vei... hadde jo da bestillt time til legen og sånn, men de har vel ikke lov å gi sånne opplysninger vidre? tror ikke det er tilfeldig nei... har jo ikke hørt fra de tidligere. synes det er frekt å utnytte oss i en sårbar periode... jeg hadde til og med reservert meg mot slike telefoner.

Skrevet

Husker dere hvilket tlfnr de ringte fra? Eller kanskje det er flere? Det er nemlig et ukjent, ikke registrert nr, som har prøvd å ringe meg gang på gang, definitivt noen som vil selge meg noe, og jeg har fått det for meg at det sikkert er dem..... Synes også det er veldig på kanten å ringe gravide på den måten, får ikke mye lyst til å støtte dem da, selv om det er en veldig god sak.

Skrevet

til meg har de ringt fra 21 ett eller annet nr og skjult nr en gang..utrolig irriterende og frekt spør du nå meg..

Skrevet

Jeg fikk oppringt fra skult nummer, mens mannen min fikk telefon fra 21513725. De var ganske pågående på telefonen med han, men jeg avslutta samtalen kjapt og la på. Vi er begge reservert mot telefonselgere i Brønnøysundregisteret.

Noen som vet hvilke reaksjoner de får når de ikke forholder seg til reservasjonene?

Skrevet

Ja, han som ringte til oss også var veldig påtrengende og jeg følte jeg nesten fikk kjeft da jeg takket nei. Da la jeg bare på................

Skrevet

Det er nok litt tilfeldig selv om det er vanskelig å tro. De har ringt mine foreldre, svigers, mange av mine venner osv. Ikke meg, eller ikke enda. Sikkert en kampanje, litt kjipt for oss gravide da. Huff. Nei dere vi må tenke at alt går bra. Lykke til videre

Skrevet

Æ trur ikkje at d e tilfeldig. Fikk å tlf fra dæm førr nån mnd sia, aldri hørt fra dæm før...

Skrevet

Var plaget av dem for ca 1,5 år siden og var ikke gravid eller hadde barn. De var veldig pågående tilogmed på lørdager. Har hørt at apotekene samarbeider med dem og gir ut tlf nr til dem hvis vi har vært der og fått de gratis babypakkene der. Vi må jo da skrive ned navn, adresse og tlf nr. Jeg skrev ned feil adresse og tlf nr, slik at jeg har sluppet å blitt plaget igjen. Har faktisk ikke hørt fra dem under hele graviditeten.

Skrevet

har også fått telefoner, først samboer som har blitt ringt 1 gang i året, og støttet de. sist i sommer faktisk.. men nå etter sommeren har han snakket med de 3 ganger til. nå i det siste har de ringt meg masse også. dritt lei.........

Skrevet

Tror foreninga har avtaler med noen sånne telefonsalg-bedrifter som ringer for dem. Og at noen av disse telefonsalg-bedriftene tydeligvis ikke helt har skjønt at man skal oppføre seg ordentlig. Utrolig synd både for foreninga og for alle oss som blir oppringt av lite sensitivve selgere.

Sjøl sier de at de ikke har lister over folk som er gravide/nettopp har født, men at de ringer så mange at de ikke kan unngå å treffe på oss også. Jeg tror på at det er lettere å legge merke til en sånn telefon nå, enn hvis man ikke er i vår situasjon - så det KAN jo stemme til en viss grad at det er tilfeldig.

Men dessverre har jeg jobba med å ringe folk etter lister sjøl, og jeg tror nok det kan hende at endel av disse telefonselgertypene ringer litt mer målretta enn som så. Ringer på lister over folk mellom 18 og 30, f.eks, siden det er større sjangs for å treffe nybakte/kommende foreldre der - eller rett og slett snoker opp info ett eller annet sted...

Foreløpig velger jeg å tro at det ikke er Landsforeningen plutselig spedbarnsdød som ønsker å plage folk, men at de ikke har vært helt heldige/lure med samarbeidspartnere på telefonsalg...

Skrevet

Jeg blir hele tiden oppringt av et "Ukjent nr" og ett 21... nr. men svarer ikke iom at jeg ikke aner hvem det skulle være om ikke en selger av noe slag.. Fikk en tlf fra Spania en gang og tok den av ren nysgjerrighet og fordi en venn av meg var på rundreise - var så klart en selger...

Skrevet

Jeg er også en av de som har fått telefon fra foreningen. Når jeg fortalte at jeg var student og ikke hadde så mye til overs akkurat for øyeblikket, fikk jeg beskjed om at de faktisk hadde studenttilbud hvor jeg kunne få 3 uker betalingsfrist... Jaha??? Og hvis ikke blir det sendt til inkasso da eller???? MAKAN!! Når jeg igjen avviste tilbudet på en høflig måte, ble personen i telefonen nærmest litt spydig.. Jeg var litt små-sjokkert når jeg la på der. Enn å oppføre seg sånn!!?? Tenker på de som faktisk berøres av krybbedød, og som har behov for støtte fra denne foreningen. Jeg hadde kviet meg litt for å få hjelp fra en sånn "useriøs" gjeng som ser ut til å være mer opptatt med inntjening enn av medmenneskelighet.. Nei, de får ikke min støtte ihvertfall!!!

Skrevet

De har faktisk ringt meg to ganger! makan til frekkhet, spør du meg!blir så sinna..

Skrevet

De har ringt til meg 2 ganger.. Har ikke tatt tlf, men kjente igjen nummeret ifra ett innlegg over her.. Jeg tipset VG om saken, vet at denne saken har vært opp i media tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...