Gå til innhold

ny gravid og "dum"

<3 2008 <3 2012 <3

Anbefalte innlegg

Sitter her og leser alle de forskjellige innleggene for og kanskje forstå at eg selv er gravid... Det kom veldig brått på selvom det var ønsket og vi prøvde.

Aner ikke hvor langt eg er på vei siden eg ikke har en normal syklus,men var hos gyn i midten av des. og da var eg ikke gravid,så alt etter det er jo da det skjedde.Har mange venninner som har fått barn så

eg har jo hørt de snakke om graviditeten sin,men når eg står her med 2 positive tester kan eg ingenting!!!! HJELP....

Ser mange forskjellige forkortelser som IKS og TR...Hva betyr dette??

Er i nesten ny jobb,begynnte i august,men har ikke fått skrevet under kontrakten som sier eg er fast ansatt,vil eg da få fødselspenger??termin blir nok i slutten av september tror eg...(hadde først en kontrakt som varer til juni,men denne skulle skrives om...)

Bør eg spørre henne om en fast kontrakt før eg forteller??

I tillegg er eg fortiden sykemeldt...

Håper noen kan hjelp meg..

Fortsetter under...

Du har jo rett på foreldrepenger om du har jobbet i minst 6 av de 10 siste månedene før fødselsermisjonen starter (som er 3 uker før termin). Siden du har vært ansatt siden august, og beregner termin i september ca, så skulle den gamle kontrakten (som gjelder til juni) holde også. Men jeg ville nok bedt om å få den nye kontrakten ganske snart likevel. (Greit å vite man er fast ansatt.) Og ikke fortalt noe om graviditeten før nødvendig, gjerne over 1 trimester da det regnes som "trygt".

IKS og TR vet forresten ikke jeg hva betyr jeg heller.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...