Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Når starter man med det.. Hørte mutter si at jeg satt fint og klarte meg uten bleie når jeg var ca 1 år.. Syntes dette hørtes tidlig ut jeg.. Noen som har startet??
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 ifølge mamma satt hun meg på potte når jeg var 9mndr... broren min slutta m bleier når han var 1 1/2 år... vi kjøpte potte når jenta vår var 10mndr.. satt henne ned bare for å sjekke hva hun gjorde, og da tissa hun etter bare å ha sittet der ett par min! flirte og synts d var stas når mamma jubla å sa hun var flink og kom med masse ros... begynte m å sette henne på potte hver gang jeg skifta bleie, mens jeg kasta gamlebleien og lagde til vaskeklut, og hun tissa å flirte hver gang, og etter 3-4 ukerså kom det bæsj i potta å nå er hun 2 år og har fremdeles bleie som hun tisser i men sier fra hver gang hun skal bæsje så løper vi på do... finnes mange som er imot å begynne så tidlig, men alle helsesøstre og slikt har sagt til meg at så lenge man ikke tvinger barnet til å sitte der så er det jo flott. hilsen en glad mor som slipper skifte dritbleier (utenom dem på lillegutt på 2 mndr da )
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 I følge hs som er på frokost-tv på nrk så kan man starte pottetreningen når barnet har tørr bleie etter å ha sovet. Det er visst tegn på at de er klare for potte. Men jeg er ikke sikkert på når vi skal begynne egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå