Gå til innhold

pottetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter man med det..

Hørte mutter si at jeg satt fint og klarte meg uten bleie når jeg var ca 1 år.. Syntes dette hørtes tidlig ut jeg..

Noen som har startet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ifølge mamma satt hun meg på potte når jeg var 9mndr... broren min slutta m bleier når han var 1 1/2 år... vi kjøpte potte når jenta vår var 10mndr.. satt henne ned bare for å sjekke hva hun gjorde, og da tissa hun etter bare å ha sittet der ett par min! flirte og synts d var stas når mamma jubla å sa hun var flink og kom med masse ros... begynte m å sette henne på potte hver gang jeg skifta bleie, mens jeg kasta gamlebleien og lagde til vaskeklut, og hun tissa å flirte hver gang, og etter 3-4 ukerså kom det bæsj i potta å:) nå er hun 2 år og har fremdeles bleie som hun tisser i men sier fra hver gang hun skal bæsje så løper vi på do... finnes mange som er imot å begynne så tidlig, men alle helsesøstre og slikt har sagt til meg at så lenge man ikke tvinger barnet til å sitte der så er det jo flott.

hilsen en glad mor som slipper skifte dritbleier (utenom dem på lillegutt på 2 mndr da :P)

Skrevet

I følge hs som er på frokost-tv på nrk så kan man starte pottetreningen når barnet har tørr bleie etter å ha sovet. Det er visst tegn på at de er klare for potte. Men jeg er ikke sikkert på når vi skal begynne egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...