Gå til innhold

hva kan jeg gjøre med det HJELP:(


miss_knl*babynr3påvei*

Anbefalte innlegg

Iselin er en skikkelig mammajente hun vil være hos meg hele tide... jeg kan ikke engang gå på do uten at hun begynne og grine...hun vil ikke være hos pappaen sin eller noe andre... jeg går rundt med henne på armen hele tide... hvis hun sover og jeg legge henne i sin egen send da går det maks 5 min før hun griner... så hun sover også sammen med meg.. begyne og bli litt desperat.. huset ser ikke ut og jeg har ikke tid til mannen min eller noe annet.. hvis vi la henne skrike da skriker hun til hun slutter og puste så det tør jeg ikke lengre... Ikke misforstår jeg elsker henne over alt på jord men og gå rundt med henne 24 timer i døgnet sliter litt på humøret... har dere noe tips ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj....

Dere bør jo finne ut av dette før det blir en lei uvane, for dere begges skyld.

Skriker hun til hun mister pusten hvis hun er hos pappan sin altså ?

Hun bør jo læres til å ha tillit til andre enn deg, hva skal du ellers gjøre når du MÅ ut et ærend og ikke kan ha henne med ?

Hvis du VIL ha henne hos deg hele tiden, er jo bæresjal/slynge/sele lurt - så du kan ha hendene fri og ikke får belastingsskader.

Vet neimen ikke, kanskje helsesøster kan hjelpe ?

Hun er jo så liten at det sikkert ikke er noe problem å "av-lære" henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun mister også pusten når hun er hor han-... så fort jeg tar henne da er hun rolig igjen.. jeg har henne i en bæresele men hun må lære at hun ikke kan være hos meg hele tide... jeg trenger også tid til andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet litt åssen du har det. Jenta vår er glad i kos, og vil helst bli bært på arnen hele tiden. Det er veldig kos, men det blir også slitsomt. Jeg driver med fullpumping i tillegg, så det blir ikke mye tid til husarbeid gitt .... Til din trøst kan jeg si at Mira ikke ville ligge i senga på natten heller, men dette bare snudde tvert en dag, og nå ligger hun i senga (dvs bagen mellom oss..) hele natten hvertfall. Vurderer å kjøpe et sånt bæresjal. Håper det bedrer seg for deg :-) !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne til pappa'en når du vet hun er mett og stikk ut en times tid. Da venner hun seg til at det ikke må være deg hun roer seg hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Er enig med Hanne, men hva med også å pumpe ut noen måltider som pappaen kan gi henne på flaske? Gå deg en tur mens han gjør dette så hun ikke hører eller lukter at du er i nærheten.

Dette er kos for pappaen også, de får en egen kontakt når han mater henne. Mannen min syns ihvertfall det er kjempestas å gi Håkon flaske. Han gir ca 1 måltid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn var 1 år før jeg var borte fra henne mer enn 3 timer. Første natta jeg var borte fra henne var da hun var over 2 år. Ho nekta flaske og smukk selv med alle triks fra helsestasjon og andre prøvd. Da vi skulle begynne med mat (6 mnd) ville ho heller ikke ha det.

Det er ikke lett å måtte være der hele tiden, men ho har blitt ei trygg og inteligent jente, men fortsatt utrulig sta og viljesterk.

Barnehagestart som 1 åring var ikke noe problem.

 

Men jeg har også lært at jeg skal være strengere med lillesøstra, jeg skal tåle mer skriking, jeg prøver iherdig å få henne til å godta smokk.

Men det er ikke lett ser at noen av de gamle uvanene som å ha henne i senga allerede er innarbeida.

 

Prøv å spørre helestasjon om råd. Lag en koseklut med di lukt som ho kan ha når ho er i si seng eller med pappaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...