Gå til innhold

Noen råd ang å få nurket til å sove hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket mitt er nå blitt 8 mnd og jeg ammer fortsatt alt fra 2-4 ganger pr natt. Permisjonen min er akkurat avsluttet så nå begynner det å bli slitsomt. Har prøvd å trøste i sengen, og gi vann på flaske men det er totalt nyttesløst. Han våkner og setter i gang med hyling og det stoper ikke før puppen er i munnen. Pappaen har forsøkt å roe også, men uten hell. Vet avvenning kan være slitsomt, men det nytter jo ikke hva enn vi gjør. Han spiser dessuten 4 ganger pr.dag. Klokken 11, 14, 17 og 19.30. Pluss at han får morsmelk på flaske når han vil, pluss etter siste måltid når han ligger i senga. Det finnes ingen rutine på når han våkner heller, kan være alt fra 1 time etter han har sovnet, til 5 timer.

Huff ble langt dette. Er bare elt rådløs. Dagene mine er fryktelig tunge ettersom jeg ikke får sove mer enn et par timer ad gangen.

Når han fylte 3 mnd sov han fra klokken 20 til 5 om morgenen.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! uff føler med deg, nattesøvnen er alfa omega for hvordan man fungerer ellers. et forslag: hva med å prøve og gi mme etter siste måltidet kanskje dette gir mer fylde i den lille magen og søvnen bedre.

så kan han jo få mm ellers på dagen som vanlig.

Skrevet

Tror kanskje dere gir han litt for lett tilgang på flaske og pupp.... Flaske i sengen etter han har lagt seg er helt unødvendig. Det samme er det egentlig på dagen. Når han får tilgang 24 timer i døgnet blir han aldri skikkelig sulten, eller skikkelig tørst. Og dermed forsyner han seg bare litt hver gang. Og så går det ikke lange tiden før han vil ha på ny. Men, dersom han får bli ordenltig tørst og ordentlig sulten forsyner han seg rikelig, og er dermed fornøyd lenger.

En annen ting er å sette litt grenser for når vi gjør hva. Vi spiser ikke om natten, og vi koser oss ikke i sengen. Der sover vi. Og kanskje forsøke å samle måltidene. Ikke nødvendigvis flaske når han vil, men før eller etter et måltid. SLik at flasken blir knyttet til måltidet.

Dessuten kan det være lurt å gi han vann istedefor melk av og til. Det har han godt av. og det er en god vane for framtiden. Men, hva med å prøve å gi fra kopp? Vi droppet flasken, og har kun gitt fra kopp. Og etter x antall forsøk har hun skjønt poenget, og drikker som bare det.

Vi har også slitt med mye nattevåk og pupp om natten. Vi gruet oss fælt til avvenning. Men vi fant ut at det er ingen vei utenom. Nå står bare pappa opp om hun våkner, og han tilbyr alltid litt vann. Avogtil drikker hun (og ofte er jo det fordi man blir innmari tørst av å skrike), men uansett får hun ikke komme opp eller får pupp. Det er helt uaktuelt. Uansett hvor mye hun skriker. Jeg viser meg heller ikke inne på rommet hennes. For med meg får hun jo håpet opp om at kanskej hun får pupp likevel.

Og... har dere først begynt avvenning må dere ikke gi dere! Uansett hvor grusomt det er. For da blir det bare verre neste gang.

Håper dere finner ut av det! For uten søvn blir man helt gal! Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...