Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jeg er lei meg fordi... Hvis jeg løper eller hopper etc. så skvetter jeg litt urin. Så sant ikke jeg akkurat har vært og tissa. Er det andre som har det sånn, eller har dette oppstått fordi jeg holdt på å få blæra sprengt rett etter fødselen? (Da jeg endelig ble kateterisert fikk de ut 1700 ml urin). Ser liksom ikke for meg å gå på aerobic etc. igjen...Og jeg ahr drevet med knipeøvelser, men er usikker på om det hjelper mot sånt.
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Aner ikke, jeg hadde ikke problem m lekking etter fødsel. Ta en prat med legen din om dette..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 æ har hatt problema me urinlekasje etter fødselen.... så du e ikke aleina...
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Knipeøvelsene skal hjelpe mot dette ja. Men jeg sliter anda med dette jeg også, spesielt når jeg nyser. Kniper og kniper, men det hjelper ikke nok. Snakk med legen din for å få hjelp til dette. Det skal jeg. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 20 mnd. etter fødsel her...og det hender kanskje en gang i uka, om jeg nyser kraftig eller må løpe fort... Har kjøpt vaginakuler på alexi.no som skal hjelpe. Nå mååå jeg begynne å bruke dem.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jepp, hender seg her enda ja, men det har blitt bedre. Det som bkymrer meg er om det blir enda værre hvis jeg får flere barn. hmm.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Jeg lekker litt fra tid til annen hvis jeg hoster eller nyser. Har født 2 barn på 2 år og startet å lekke etter den første fødslen. Lekkasjene har ikke blitt værre etter fødsel nr.2, men jeg må skjerpe meg og gjøre oftere knipeøvelser....Utrolig kjipt å lekke, har alltid med meg en ekstra truse i tillfell et uhell :-(
Mø schæl! Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Ja, det gjør jeg. Også ved sterk nysing, latter, etc. Jeg har også prøvd å "knipe av strålen" under tissing hvis du skjønner, og jeg klarer ikke dette helt - så det er tydelig at jeg ikke har vært flink nok til å knipe. Jeg tror nok at det er bekkenmuskulaturen som er for slapp når slikt skjer, og kniping SKAL jo liksom hjelpe, men det kan vel også ha skjedd en eller annen skalde under fødsel som må ha legehjelp (mener jeg å ha lest et eller annet sted...). Så om ikke jeg kan hjelpe, så skal du iallfall vite at vi er flere :-)! Kanskje vi skal starte forening: DAS = De Anonyme Skvettere? :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Var egentlig ganske flink med bekkenbunnøvelser, men har samme problem som deg. Det er nå 22. mnd. eeter fødselen av mitt andre barn. hadde litt problemer også etter den første fødselen for 7 år siden, men det ga seg etter ca 12-18mmnd. har nå påmeldt meg til yoga, spesielt for kvinner med bekkenrelaterte ryggsmerter og "slapp" bekkenbunnmuskulatur. Håper det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå