Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang den tråden om tips til å bruke penger.

Det var ikke meningen å brife, og jeg ber forsåvidt ikke om unskyldning for at jeg nå er i en livsituasjon som innebærer masse penger. Det er forsåvidt mulig at det jeg klassifiserer som godt med penger, ikke er det samme som andre ville kalle godt med penger.

Jeg har hele livet vært veldig fornuftig med penger, jobbet gjennom utdannelsen, invistert i eiendom, nedbetalt lån raskt, samt spart både i bsu og i aksjer.

Da jeg var nyutdannet tok jeg meg ikke råd til å feste hver helg eller dra på kule ferier eller kjøpe fancy klær. Jeg sparte istedet på ulike måter.

Etter at jeg fikk mann og barn har økonomien stadig blitt bedre. Selvfølgelig kunne jeg svidd av penger på gambling, ferieturer, festing og dyre klær, men jeg er vant til å være gjerrig mot meg selv.

Barna mine får nok det de trenger og vel så det. Men jeg har plutselig begynt å tenke at jeg kanskje skulle unne meg selv noe også, og ikke bare mine nærmeste. Det var derfor jeg spurte om råd.

Ps takk for rådene. Er veldig glad i kunst,så jeg skal invistere litt i det, og så skal jeg ta noen hobbykurs og når jeg får mere tid til overs skal jeg koste på meg litt egenpleie, som belønning når jeg klarer å gå ned i vekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette innlegget synes jeg var unødvendig. Du beklager jo at du har det bra økonomisk, og følger dermed opp janteloven. Jeg skrev litt om dette i går. Jeg synes at det må være like ok å ha det bra, være rik og slank som å være fattig, syk og feit (for å sette det på spissen).

Dere har sikkert ærlig fortjent de pengene! Nyt dem, og gled dere over dem. Livet skal leves her og nå!

Jeg har ingen dårlig samvittighet om jeg bruker egne tjente penger på meg selv, hobbyer og reiser. Og litt på fadderbarnet mitt i Thailand...

Skrevet

æsj, beklaget jeg det...fillern, det var jo akkurat det jeg ikke hadde tenkt til å gjøre.

Jeg mener det samme som deg trolltussa.

Skrevet

Du beklaget vel egentlig ikke, men det virker som om du følte et behov for å forklare deg - som om du skylder noen en forklaring på hvorfor du har det bra. Du skylder ingen en forklaring, og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for at du har det bra heller.

Kos deg!

Skrevet

Jeg- vet- at du sjelden bruker penger på deg selv, og jeg -vet- at du har fortjent det. Jeg ville ikke reagert om det var noen andre (som jeg ikke kjente) som hadde skrevet det forrige innlegget heller. Folk må få bruke pengene sine på hva de vil. Men så er det jo typisk at man ikke skal få lov til å lykkes med ting og snakke om det. Så fy deg. :P

Skrevet

Hei på deg jeg skjønner deg veldig godt jeg og du skal ikke beklage noe.

Jeg har det litt som deg jeg på en måte

Jeg er økonomisk mannen min mener jeg MÅ bruke mer penger på MEG.

Jeg har utdannet meg spart og vært fornuftig, i tillegg til egeninsats har jeg arvet penger noe som gjør meg gjeldsfri. Så med min og mannens inntekt ingen gjeld og leieintekter fra leieboer kan vi godt bruke pengene våre på det vi vil.

'

Så ja da bare skrive du jeg har noen ganger tenkt slik som deg og ønsket å skrive som deg.

Feiger ut med anonym men det er fordi jeg kjenner folk her inne og syns det er greit at ikke alle vet alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...