Gå til innhold

Dere som gir mme på kvelden :


Bratsj

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med melken i puppsen?

Vi har innimellom toppet kveldsmåltidet med litt flaske, men har alltid tømt puppsen først.

Han spiser gjerne da maksimum 40 ml.

Hvis vi bare skal gi flaske (for å få lengre søvn en gang i blandt) hvor mye bør vi blande og må jeg da pumpe istedet ?

Har gjerne allerede litt spreng når jeg våker etter ca 4 time, selv om jeg tømmer begge to før vi sovner, så klarer nok ikke gå flere timer enn det uten å få tømt dem...

Men hvis jeg likevel må opp og pumpe meg midt på natta, faller liksom hele hensikten med å gi tillegg bort, da er det jo kjappere å amme !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke særlig melk når vi legger oss på kvelden. Småtten får en flaske med 100 ml mme, (har prøvd dette tre ganger) og drikker alt.. kanskje jeg lager en større porsjon i kveld.. Så sovner han etter litt "trøstepupp" når vi har lagt oss, og sover ca fire timer. Da har jeg fått litt melk igjen, nok til at han sover videre..

 

Hvis du har melk på kvelden er det vel ingen vits å gi tillegg...? Du skal være glad for det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - er glad for det, og tror jeg har (nesten) nok, men hadde vært så deilig å sove litt ut en gang imellom (ser at de som gir tillegg på kvelden ofte får sove 5-7 timer! Å himmel så deilig det må være !)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bare har tenkt å gjøre det én gang innimellom, trenger du vel ikke å pumpe. Men dersom du gir mme hver kveld til samme tidspunkt uten å pumpe, tror jeg den melken du vanligvis har hatt da, vil forsvinne, hvertfall den mengden? Virker sånn på meg ihvertfall.. Har nesten ingenting på de tidspunktene vi gir mme.. Men jeg pleier som regel å pumpe ut det jeg har på kveldene, greit å ha til dagen etterpå..

 

Om kveldene drikker han kjempemasse. Sikkert for å tanke opp til natten.. Litt variabelt hvor mye han drikker, noen ganger holder vi på med han lenge utover kvelden med mange måltider og bleieskift og byssing innimellom, han har ofte vondt i magen.. Men tror det han får i seg er ca 150-200 ml.. Vi pleier å gi til han ikke orker mer.. Men han er skikkelig glupsk da.. :) Det er jo bare til å prøve seg frem. Dersom dere lager for mye er det bare til å bruke det neste dag.. Vi har èn stor flaske med masse mme på, og noen små som vi porsjonerer ut det han drikker på, så ikke vi varmer opp en hel flaske dersom han ikke skulle spise opp alt..

 

Når babyen vår sover så lenge så ammer jeg ikke han om natten, men da våkner jeg ikke heller før han er våken, har skikkelig spreng da, men står ikke opp om natten for å tømme.. Når det er skikkelig ubehagelig og vondt, så er han som regel våken allikevel og da får jeg tømt..Hvis ikke så prøver jeg å ikke tenke på det, er så trøtt at jeg ikke orker å gjøre noe med det:) De gangene han har våknet, så ammer jeg, det er jo kjappere enn å varme flasker.. Vet ikke om det var svar på spørsmålet ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..jeg er så utrolig grønn på alt..!! Hvorfor gir dere egentlig mme? Og pumper alle seg? Hvorfor? Er det fordi man ikke har nok melk? Sikkert veldig teite spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som gjør det nei.. :) Mange har for lite melk og gir mme i tillegg, andre har mange problemer med ammingen.. Vi gjør det fordi babyen vår bruker veldig lang tid på å bli mett, særlig om kveldene, mer enn en time i strekk hvis jeg lar ham, han sovner mens han spiser, har prøvd alt for å vekke han men til ingen nytte.. Med flaske går det mye fortere..I tillegg får han veldig mye lettere luft i magen når han ammer enn når han får flaske.. Pumper bare for å opprettholde produksjonen.. I tillegg viker det som om noen babyer sover lengre når de får mme som siste måltid.. Hvertfall gjør vår baby det.. Men gir ikke mme hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer ALLTID før jeg gir mme. Helsesøster mente at det etterhvert da kan skje at hun klarer seg med pupp alene. Men, mitt problem er en blanding av baby som suger dårlig og litt fett-fattig melk, det er vel ikke helt det som er ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...