Gå til innhold

Hvordan få babyen min til å sove om natten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby på snart 7 uker, og sover knapt om natten.. Er mye våken fra 23.00 - 06.30.. og sover halve dagen.. noen råd for hvordan jeg kan snu dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prøve å forklare det for ham ;P Neida, det vi gjorde var å skille tydelig mellom natt og dag ved å ha det mørkt (kun et lite nattlys så du ser hva du driver med når han skal ha mat) ikke snakke, være dritkjedelige, ikke ta ham ut av soverommet. Vi har også laaang leggerutine (bad, så inn på soverommet hvor vi spiser og leser i voksensenga, så over i egen seng klokka 19) Så går vi ut og kommer inn og trøster når han klager, men tar ham ikke ut av senga si. nå (3mndr) er det bare bittelitt klaging og så sovner han. Veldig greit å begynne tidlig med leggerutiner så han forstår når natta nærmer seg.

Det tar tid før de skjønner det men er sååå verdt det når man får det til:)

Skrevet

Og vekke h*n på dagen for å gi mat. Ikke la det gå mye mer enn 3 timer før du gir mat igjem. Og så mitt beste tips: støvsugeren!!! sett på den og babyen sover:) Blir ofte for stille for de om natten. Eline var akkurat sånn som dette hun og. Da var hun 3-4 uker. Men ikke vent for lenge for ved 2,5-3 mnd alder virket det ikke lenger!

Lykke til!

(Tipset står på libero.no)

(vi har laget mp3 av støvsugeren - ligger på dib treff buskerud)

Skrevet

Hvor på libero.no står det?

Skrevet

tusen takk... skal prøve.. er sykt sliten siden hun nesten ikke sover...alle råd mottas med takk

Skrevet

Skjønner nesten hvordan du har det... Vi klarte å snu døgnet hennes på to dager! Da var vi fornøyde! Var litt slitne og vi hadde bare holdt på en uke...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...