Gå til innhold

Spørsmål om tillaging av grøt....


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg skal så vidt begynne å la Karsten smake litt på Maisgrøt. Han har prøvd før, men liker det ikke særlig. Men tenkte å gi ham en 1/4 teskje hver formiddag, slik at han kanskje kan venne seg til smaken etter hvert. Maisgrøten skal jo egentlig lages til med mm/mme. Men for den lille smaksprøven sin del gjør det vel ikke noe om jeg bruker vann? Slipper alt det styret med pumping/lage mme bare for den lille smaksprøven... Vet at dersom han skal spise større mengder så må jeg jo bruke mm/mme for at han skal få nok næringsstoffer, men det kan da vel ikke gjøre noe for smaksprøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg lurte på det samme da jeg begynte. Jeg regner med at det skal være mm eller mme pga at enzymene dere hjelper til å bryte ned. Men vi snakker om så små mengder at jeg tror ikke det gjør noe... Men jeg endte opp med å kjøpe mme for å bruke... Fant at det på ICA hadde collett mme i halvparten så store pakker... Men hun likte hverken mais eller risgrøten til Nestle..

 

Ellers så er 6-måneders grøten fra HIPP laget på vann... Den har jeg begynt med, men ikke det at hun liker den noe bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror faktisdk at for 1/4 t-skje så kan du håndpumpe deg på noen minutter fdor det skal ikke mye mm til! vi begynte med smaksprøver av maisgrøt og trengte ikke mye mm den første perioden.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nok håndpumpe en gang i blant. Men veldig ofte så spiser Karsten med jevne mellomrom både natt og dag, og da får jeg ut veldig lite melk. Prøvd å pumpe med pumpe, og da får jeg ut 5 ml på TO pupper. Om jeg håndpumper så tror jeg at jeg er heldig om jeg får ut ti dråper, tror jeg... :o/

 

Så jeg får vel heller bare blande til litt mme for å ha i grøten... Det er jo litt smak på mme også, så det er kanskje greit å venne ham til å smake grøt med mme i... :o)

 

Eller så kan jeg jo prøve den havre-grøten. Jeg mener jeg tittet på den i butikken, den inneholder vel gluten så vidt jeg husker?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal vel ikke begynne med gluten før seks måneder? I hvert fall har jeg skjønt det sånn. Derfor forstod jeg ikke helt da jeg så at de hadde 4 mnd grøt som inneholdt gluten...

 

Men nå blir jo for så vidt Karsten 6 mnd om en ukes tid, så jeg kan kanskje begynne forsiktig med det... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert veldig bra! :o)

Om det hadde vært veldig skadelig hadde de vel neppe solgt den i butikken?! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har en havregrøt til babyer på 4 mnd. den er med gluten men er for å venne dem til det så tror den er ganske god og mild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...