Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 begynte på tirsdag , jeg var i kjempe form, hadde akkurat fortalt på jobben at jeg var gravid. Dansa litt rundt og vist frem den magen jeg ikke har. (bakovervendt livmor så jeg ser ikke selv at jeg er gravid engang) satt rolig på en stol, og skrevunder på noen papirer, og tenkte hva i svarte. Gikk på do og fant ut at jeg hadde blødd i gjennom alt. fiska tak i ren bukse fra skapet mitt, og bind fra veska. Dette varte ca 3 min. så hadde seg blod net til knærne. Ble mildt sagt veldig skremt. Mage smertene kom ikke før etterhvert. Var på ul senere på dagen, den lille krabaten inni der lever i beste velgående, hikker og sparker og snur seg. Nå er det fredag, blør fortsatt og har fortsatt magesmerter. Morkaken ligger forran og ned mot "utgangen". Syntes ikke dette er spesielt festlig. Trenger litt positive historier (ikke slik som dm til dattra mi som fortalte at det var slik hun hadde det da hun mista.) litt positive tanker.
*RutIetutt* Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Så de på ul om blodet kom fra livmoren? Har hatt litt blødninger denne gangen, men tidligere. Var da på ul og fikk beskjed om at fostervannet var klart så det var ikke derifra blodet kom. I forrige svangerskap hadde jeg en ligende opplevelse som deg. Blødde av og på fra uke 14-16, av og til mye friskt blod. Var kjempeekkelt og jeg var livredd, men alt gikk fint. De fant aldri ut hvor blodet kom fra, men de så at livmorhalsen var lukket, og fosteret levde og hadde det fint. Mest sannsynlig hadde det vært en liten brist i morkaken eller noe sånt også blødde det litt ut før det fikset seg - fikk jeg beskjed om. I og med at du har foranliggende morkake kan det jo være noe sånt? Er jo ingen lege, så kan jo ikke gi deg noe svar - men sånn var det i allefall med meg. Ønsker deg lykke til videre, og håper slt viser seg å gå bra:o)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Blodet kommer fra morkakan, så på ul ta det lå mer blod der. det kommer i puljer, akkurat som det blir tatt hull på en ballong
spindel med spire :) Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 hmm, er ikke ekspert her altså.. MEN har lest at hvis morkaka ligger der den gjør til deg, kan det hende den flytter litt på seg når livmora vokser, og at det da kan begynne å blø. Dette er visst ikke noe farlig, såvidt jeg har fortstått, MEN i sjeldne/noen tilfeller kan det hende at blodet samler seg mellom morkaka og livmora, slik at ikke morkaka får tatt opp nok næring.. Men dette vet jo leger/jordmødre best, så hhvis du har vært il UL og de ikke så noe galt, er det vel bare å ta det med ro.. ':) (selv om det kan være vanskeli..)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Huff, for en ekkel opplevelse. Var jo godt at den lille hadde det bra. Råder deg til å ligge i ro, ihvertfall mesteparten av tiden. Du fikk vel sykemelding? Hvis ikke, synes jeg du skal få det. Hvis det er sånn at du blør pga morkaken, så er det nok best å ta det med ro. Så lenge den lille inne i magen har det fint, går det helt sikkert bare bra :-) Har hørt om flere som har blødd pga at morkaken har ligget nær åpningen, men det har gått bare bra med dem. Ønsker deg lykke til videre og håper av hele mitt hjerte at det kommer til å ordne seg å gå bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå