Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg er 7 uker på vei. I går ettermiddag fikk jeg veldig vondt nederst i megen- "sterke mensmerter" som kom og gikk. Har hatt "svake menssmerter" tidligere i svangerskapet også, men ikke så vondt. I tillegg kom det endel brunaktig (ikke friskt blod) fra skjeden. Dro på legevakta, og legen sendt meg til undersøkelse (innvendig ultralyd etc) på elverum. Gynekologen der sa at alt så normalt ut da, og jeg kunne se hjertet slå Men han kunne ikke si noe om hva som kunne skje videre, om d er en spntanabort på gang eller om d vil gå bra. Men han sa jeg vlle meke det ganske fort hvis det skulle være abort. (var hos gyn kl 23 i går kveld). Jeg dro hjem og la meg, og i natt har j ikke hatt noen smerter, heller ikke nå, kanskje bare såvidt litt antydning, men det kan være j kjenner så godt etter og er så redd for det bare. Var litt brunaktig på papiret i stad, men ikke mye. Hvis d hadde vært en abort på geng ville jeg vel hatt vond ket noe på menge timenå også, nå har j ikke merket noe på menge timer...og ikke blødd mer enn j gjorde..Gyn sa jeg ville få sterkere smerter og blø friskt blod da...Prøver å tenke positivt siden j ikke har smerter nå...Noen som har opplevd dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7756776-trenger-litt-tr%C3%B8stoppmuntring-fra-noen-som-har-opplevd-det-sammesmerter-og-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni09 Skrevet 12. januar 2007 #2 Del Skrevet 12. januar 2007 Heia! Skjønner godt du er nervøs. Jeg har ikke opplevd helt det sammen, men nesten. I uke 6 fikk jeg blødninger, men ikke sterke menssmerter, men litt var det, spesielt på den ene siden. Jeg skulle reise sydover dagen etter, så ville gjerne finne ut om noe var skjedd.. og siden jeg blødde flere ganger den dagen (rødt blod) var jeg overbevist om at det hadde gått galt. Men vi stressa på og klarte til slutt å få ordnet en innvendig UL time på en privat klinikk. Da viste det seg at alt var fint... herregud for en lettelse.. men det var litt tidlig å høre noe hjertelyd... og det har jo du:) Legen sa at det var normalt å blø, særlig i de første 2 mnd. Både friskt og brunt. Brunt mener jeg er "gammalt" blod. Kanskje fra sex noen dager før. Jeg hadde iallefall et tynt blodkar på livmorhalstuppen (?), så det var mest sannsynlig grunnen. I dagene før hadde jeg bært masse når vi flytta, og det kan ha vært en medårsak. Jeg blødde litt i uke 7 og litt i uke 8, da litt brunlig... men jeg sjekker papiret hver eneste dag... og det blir vel sånn fremover....he,he. Men ingenting siden da. Legen sa at tegn på SA kan være veldig sterke menssmerter, og hvis det kommer klumper i blodet... men ikke 100% sikkert. Snakket med dame på Røde kors klinikken, og hun sa at både hun og venninnen blødde masse de 2 første mnd. Så det er helt vanlig. Neste uke er uke 12, da skal jeg på privat UL, så da får jeg endelig vite om det er liv i leiren... håpe, håpe. Jeg synest uansett om du er bekymret, gå til legen, ta UL.. det er så mye bedre etterpå når du vet:) Uansett om det skulle skje noe, er det bare naturen som sier at du må prøve igjen:) Lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7756776-trenger-litt-tr%C3%B8stoppmuntring-fra-noen-som-har-opplevd-det-sammesmerter-og-bl%C3%B8dning/#findComment-7757126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinemor7 Skrevet 12. januar 2007 #3 Del Skrevet 12. januar 2007 Takk for svaret! Er så godt å snakke m noen i samme båt:) Håper så inderlig at alt går bra..var ganske redd i går kveld..går litt bedre nå. Jeg gleder meg til jeg er forbi disse 12 første ukene, da kan jeg slappe lit mer av... KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7756776-trenger-litt-tr%C3%B8stoppmuntring-fra-noen-som-har-opplevd-det-sammesmerter-og-bl%C3%B8dning/#findComment-7757272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå