Gå til innhold

Annerledes underliv.

baby...baby

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om det bare er jeg som føler at underlivet mitt både ser og føles helt annerledes etter fødsel. Deler av mellomkjøttet har liksom forsvunnet og det er mye kortere avstand mellom vagina og endetarmen( føler nesten at det er ett eneste stort hull selv om det selvsagt ikke er sånn). Jeg føler meg ikke komfortabel med dette og synes det er ekkelt å ta på når jeg feks dusjer og vasker meg ( for ikke å snakke om hvor vanskelig det er å ha sex, det har jeg nesten ikke lenger...). Og så lurte jeg på om det er noen som har revnet inn i endetarmen og blitt sydd som opplever at de må dytte en "stor"( på størrelse med ca en ert) hudflik eller hva det måtte være inn igjen flere ganger for dagen for ikke å få gnagsår. Dette plager meg skikkelig spesielt siden det skjedde etter andre fødsel og ikke etter første ( da var liksom alt normalt etterpå selv om jeg måtte sy da også...). Jeg er rett og slett litt deppa og er redd for at jeg tilslutt etter denne fødselen jeg har foran meg nå bare kommer til å ha ett stort hull...ÆSJ. Noen som føler det samme som meg, please??

Fortsetter under...

Hei!!

jeg har hatt disse plagene fra forje fødsel,men var hos gynokologen min og spurte hva det var.Fikk beskjed om at jeg var klippet og det kan være smertefult til tider,sårt og ømt og det har gjort vondt ved sex og ved mens tider( selv om det er 6 år siden sist jeg fødte så har jeg hatt store plager hele veien).Fikk beskjed om å smøre med østrogenkrem i de periodene når det var værst.(får kjøpt uten resept på apoteket)

Gå å snakk med en gynokolog eller legen din hvis du er ekstra plaget.

Lykke til

klems

Gå til gynekolog og få rekvisisjon på en operasjon om det er nødvendig! Nærmere hver 4. kvinner trenger egentlig det etter å ha født, men synes det er for pinlig å snakke med andre om sitt "unormale" underliv... Dermed "lider" de og du unødig, og det går ofte ut over sexliv og selvfølelsen!

Håper det ordner seg for deg!

Takk for svar:-) Jeg er faktisk allerede operert, men det hjalp ikke så veldig mye og har fått beskjed om at en ny operasjon ikke vil være særlig bra for meg og heller ikke ordne mine problemer dessverre ( har mye smerter og veldig lite sex og veldig dårlig selvfølelse). Har fått innvilget ks i dette svangerskapet pga at underlivet mitt ikke er som det skal etter forrige fødsel. Heldigvis. Skal etterhvert få en ny vurdering av en annen gynekolog enn den jeg har brukt og kanskje det kan føre med seg noe, men jeg vet ikke om jeg noensinne vil kunne ha normal smertefri sex igjen... Vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...