Gå til innhold

Hun vill ikke ha grøt (6 1/2 mnd) Glad for mange svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å innføre fast føde, har forsøkt ulike grøt-typer, fruktpure og middagsglass i litt over to uker, hun spiser to skjeer og etter det så nekter hun. Jeg syntes det er litt slitsomt å amme til alle måltidene og vil gjerne at hun lærer å spise grøt osv, hun våkner jo også ofte om natten for mat.

Noen med erfaringer og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet me mi nå hun var rundt 6 mnd. Jeg måtte sitte lenge og lure henne litt.. men husker det var ikke mye jeg kunne få i ho.. men etter hvert så gikk d av seg selv..

Så tålmodighet er mitt svar:)

Skrevet

Ja, kjenner problemmet. Martin på samme alder spiser lite grøt. Han gaper ikke men suger fra sje og til slutt stoper han helt og beggyner å sutre. jeg beggynt med grøt ca 2mnd siden, men han forsatt klarer ikke hele porsjon. Han ikke glad i frukt purer eller middager heler. Slitsomt.

Skrevet

Jeg hadde inntrykk av at han ikke likte konsistensen noe særlig, og at han hadde vansker med å få grøten bakover i munnen, så jeg lagde grøten ganske tynn, og gav den med kopp. Da vente han seg til smaken, også prøvde jeg meg frem med tykkere grøt etterhvert. Men her går omtrent alt jeg putter i munnen på han ned da;) Det er jo forskjell på barn Jeg likte visst ikke grøt når jeg var liten:)

Skrevet

Hei.

Har du prøvd med litt velling? Snuppa vår på snart 8 mnd har nektet å spise grøt i 1 mnd nå og vi har prøvd det meste uten hell. MEN Nestle har en vellig som jeg beynte å gi henne for et par dager siden. Lagde bare et litt større hull i en tåtesmokk til falsken og vips så spiste/drakk hun som bare det... Kanskje det kunne være en begynnelse for dere?

Skrevet

dette er ganske vanlig. Spesielt hos barn som har blitt fullammet frem til 6 mnd.

Tassen vår har vært vanskelig i matveien, men det løsnet for ca en mnd siden, etter 2 mnd med prøving. Spiser nå 1-2 porsjoner med grøt ila dagen, samt prøver seg på frukt, grønnsaker o.l. Føltes som at det aldri skulle gå, men det gikk seg til gitt!

Jeg trøstet meg med at det heldigvis er få voksne som fullammes, så det går seg til før eller senere.

Psst, her i huset ble sjefstrikset å la tassen få hjelpe til; han får spise små skivebiter o.l mens jeg lurer grøtskjeen inn om han blir utålmodig. Han har veldig lyst til å spise selv nemlig og vil helst ikke ha hjelp. Nå er jo han så stor at han tåler større biter og behersker pinsettgrepet, men du kan jo prøve det senere ihvertfall om det ikke har løsnet da.

Skrevet

Snuppa mi ville BARE ha pupp til hun var over 9 mnd. Vi prøvde ja...:) men det ble bare gråt og utrivelig, så vi lot henne bare få prøve men mat av og til, uten tvinge henne. Så vi har så og si fullammet til hun var 9 mnd!! :D Når hun var 9.5 mnd begynte hun å ville ha mat. Nå er hun snart 11 mnd, og spiser godt, selv om hun er litt kresen ;)

Mitt råd: Ikke stress, hun spiser når hun blir klar for det! Det er ikke sikkert hun sover bedre med grøt i magen, det gjør ikke vår snuppe..

Skrevet

Prøv deg frem med konsistensen, han her likte faktisk grøten best når den var litt tykk. Åsså har jeg oppi en t-skje malt, da blir den søt og god:) Blander også ofte i litt fruktpurè for smaken sin skyld.

Lykke til:)

Skrevet

Vi har skrevet litt om det i juli-klubben også... :o)

Gutten min har ikke hatt lyst på grøt i det hele tatt. Så jeg forsøkte med brødskive med leverpostei i går. Det gikk ned på høykant! (Nåja, nesten, da...) Men han spiste med god apetitt. Kan kanskje begynne rett på brød? :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...