Gå til innhold

Sover babyene deres i sin egen seng om natta?


Gjest

Anbefalte innlegg

HeiHei...

vår lille vil vist ikke sove alene, liker best å ligge intil mamma om natta. Han sov alene fra 12 til 4 inatt, men så etter mat å bleieskift så ville han ikke sove alene, så fort han ligger intil meg sovner han... Flere som er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille Anine er også slik:) liker best å dele seng med mamman sin! Fram til nå har hun ligget i bag'en til vogna, men i natt sov hun for første gang i sprinkelsenga si og det gikk overraskende bra! hender hun våkner når jeg legger henne tilbake etter amming, men har en sånn musikk-uro som hun ble veldig fasinert av som funke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er også sånn.Har sovet inntil meg i 7 uker nå,med unntak av noen timer i senga innimellom.Men,må innrømme at jeg ikke sover godt.

De to siste nettene har hun faktisk sovet i sin egen seng!Men,jeg har da måttet legge meg sammen med henne,sånn at hun sovner sammen med meg i min seng.Så løfter jeg henne over i sin egen seng når jeg vet hun sover tungt.

Får prøve å få til at hun legger seg alene også etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sover i egen seng, og har gjort hele tiden.

Noen netter er han selvsagt mer urolig enn andre, men vi tar ham opp og koser med ham, og legger ham ned igjen - eller gir ham kos mens han ligger der.

Vi har nok av eksempler rundt oss i venneflokken på at det IKKE er lurt å gi dem den vanen at de kan sove sammen med mamma og pappa, noen venner av oss har en datter på snart 6 som enda kommer inn hver natt...

Like greit å venne dem til først som sist at sengen er et trygt og koselig sted å være, ikke et sted man må "reddes fra", og at nettene skal foregå der (når de blir eldre skriker de også så mye høyere ;-))

(men når det er sagt så tror jeg ikke at 4-5 uker gamle babyer skjønner så mye av hvor de ligger enda jeg da, det er vel når de blir litt eldre man særlig bør passe på hvis man ikke vil ha en fast gjest i dobbeltsenga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småtten her sover i vår seng, ja.. Kun èn natt har han sovet i egen seng - han er seks uker i dag. Han våknet i det vi løfter ham fra vår seng og over i hans. Hver gang.

 

Mine andre to har også sovet masse i vår seng, så jeg tenker at det går seg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta vår sover i kurven sin. har gjort det hele tiden og... har prøvd å protestere noen ganger, men jeg har prøvd å nekte ho å sove i senga vår... men noen ganger så har jeg sprekt da, men da har vi lagt ho tilbake så fort ho har sovnet...

men nå virker det som om ho koser seg i kurven sin for ho kan ligge der å bare se på skapet som står ved siden av eller uroen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina sover ekstremt lite om natta da...det er snakk om bare en til to timer...og ja jeg blir nesten gal av aldri å få sove om natta.

Men det hun sover så ligger hun i egen seng. Men hun vil ikke ligge der, så hun sovner alltid oppå meg også lurer jeg henne i senga.

Jeg håper virkelig at når mørketiden er over så snur hun på døgnet og sover om natta istedenfor dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilel Noah vil ikke sove noe annet sted enn i sengen til mammaen sin!.. han har ikke prøvd sprinkelsengen enda men, vogn bakken hater han. han er bare 4 uker så får se hvordan det går.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...