Gå til innhold

Dumme leger! Og symf mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg må bare skrive ned min time hos legen i dag. Han lurte på hvordand det gikk og jeg fortalte at jeg har hatt hodepine, kaster opp og er egentlig veldig sliten og siden vi har ikke barnehageplass til jenta våres på ett år så føler jeg meg litt maktesløs til tider. Jeg kan ikke bare sykemelde meg fra mitt eget barn.

Jeg er så sentimental og sliten så begynte å tute litt og noen tårer kom. Rett før jeg skulle til legen lå jeg over doskåla.

Da fikk jeg beskjed om å huske på de i gamle dager som hadde ti barn og gjerne måtte ut å melke kyr når de var gravide. De klarte det meste og det burde jeg også klare.

Dessuten så har jeg ikke vokst noe siden uke 27 og er nå i uke 31. Tidligere fryktet vi at vi kom til å få et kjempestort barn for jeg har både sist svangerskap og dette ligget langt over kurven denne gangen også. Men er det vanlig å ikke vokse noe? trodde det var vanlig å sjekke opp om det ikke var noe vekst jeg.

Jeg skal skifte lege etter dette svangerskapet........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen din høres ikke helt god ut. litt for mye drittsekk. akkurat som min.....

høres veldig rart ut at du ikke blir sendt på ekstrasjekk hvis det ikke har vært noen vekst på 4 uker. hadde jeg vært deg hadde jeg selv tatt kontakt med føden. de slipper deg nok til for en ekstra sjekk.

Skrevet

Ja, var det ikke rart?

Legen sa det bare var bra det ikke var noen vekst fordi jeg alltid har vært så stor........... merkelig...

Nå skal jeg heldigvis til jordmor på sykehuset om fjorten dager og annen hver uke fremover. Vi hadde en hard fødsel sist så vi fikk gå der og sjekke fremover. Men synest det er lenge å gå uten å vite om vi vokser som vi skal.

Skrevet

Var det han som målte forrige gang også? Hvis det var en annen sp kan de jo måle ulikt, men du burde ha vokst på de ukene ja.

Enig med den andre som svarer deg - jeg ville tatt kontakt med noen andre, f.eks føden for å få oppfølging. Du går ikke til jordmor da?

Det med gamle dager blir helt latterlig sammenligning, de hadde ofte stor familie også som kunne hjelpe til å passe barn, og har man 10 barn er de eldste såpass store at de kan passe de yngre og hjelpe til hjemme.

Idiot-lege! :-)

Skrevet

Nei, jeg har kun gått til legen min frem til nå så det er han som har målt hele tiden. Jeg skulle nok ha gått til jordmor fra starten av.

Skal begynne med jordmor neste uke..

Æsj, jeg sitter bare å sipper her nå:) Gråter for stort sett det meste siden jeg er sliten. Men det er sikkert mange av oss her inne på barnimagen som er sliten.. så skal ikke klage så mye!

Men hva er nomalt å vokse på en måned da? noen som vet? Finnest sikkert ikke noe fasit på spørsmålet men spør alikavel jeg:)

Skrevet

ja dem sier nu så mye rart de legan.

jeg er lite og gravid og legen som er vikar for fastlegenlurte på om jeg hadde født...vet ikke om man skal skrike eller le... er gravid i uke 28..............

Skrevet

Herre min hatt:) Trodde de gikk seks år på skole og at graviditet var en del av pensum?

Skrevet

Hei du

Min jente har vokst veldig i rykk og napp. Forrige gang jeg målte hadde det kun økt med 1 cm på fire uker. Men gangen før det var det 5 cm. på fire uker.... Så jeg vet ikke riktig. Etter 37 fullgåtte uker var jeg på 34.

Skrevet

virker som du trenger ro(i tillegg til ny lege).

Vet ikke hvordan reglene er,men kan du ikke sykemelde deg,slik at far må være hjemme for å ta seg av din aktive krabat?Hadde isåfall vært akkurat hva du trenger,tror jeg.

Skrevet

min lege er nok også en av dem som skulka forelesningene om svangerskap..... så dere er ikke alene hvis det er noe trøst!

Men at legen din ikke viser noe forståelse for at du er sliten, det er jo brutalt...ærlig talt, litt medmenneskelighet hadde gjort seg med tanke på hvilken bransje vi snakker om!

Ang Sf målet ditt skjønner jeg at du er urolig. Jeg har opplevd omtrent det samme selv, minimal vekst på 4 uker. Da ville JM ha meg tilbake uka etter. Hun sa at det aller mest sannsynlig ikke er noe som helst galt, men de tillater ikke at kurven flater ut uten å sjekke det opp. Det synes jeg er fint. Derfor synes jeg du skal ringe fødeavdelingen og spørre om råd hvis du er i tvil, det er ikke gøy å gå urolig! Men dette har skjedd med meg 2 ganger i svangerskapet, og på begge "ekstrakontrollene" var målet tilbake til normalen igjen, så det har ikke vært noe galt. Er nok ikke det med deg heller, det kan bare være hvordan babyen ligger fra dag til dag osv. Men for din egen del, sjekk det opp hvis du er urolig, det kan være lenge å vente i flere uker når man først blir urolig.

Skrevet

ok, det var litt betryggende å vite. Men skal ikke det gå i en kurve oppover selv om det er lite av gangen? Hvis du lå under kurva hele tiden var det sikkert normal for deg og din kurve.

Jeg har alltid ligget både sist svangerskap og dette. Og så plutselig ingen vekst?

Synest bare det er merkelig for det er så forskjellig fra hva jeg er vant til.

Skrevet

Godt å høre vi er flere som har det slik. Jeg ringer sikkert føden senere i dag og spør hva som er lurt... Men venter til samboer kommer hjem og lille klumpen skal til mormor på weekendtur:)

Skrevet

jeg har ligget et godt stykke over hele tiden. Alle trodde en periode at det skulle bli en kjempebaby:-) Men etter de siste gangene er streken nesten rett. (hvis man ser på kurven alstå). Men som sagt, jeg vet ikke så mye om hvordan det skal være. Jeg er bittelitt under snittet nå i uke 39.

Skrevet

ok, takk for beroligende svar:)

Skrevet

Skader ikke å ringe å spørre, på føden er de i hvertfall bedre skolert på svangerskap! Du har nok rett i at det viktigste er å følge sin egen kurve liksom, uansett om man er over eller under. Jeg for min del har ligget på streken, og deretter en del under, for så å havne på streken igjen ved kontrollsjekk. Men er glad for at JM tok det så alvorlig, jeg merka at jeg ble nervøs av å gå rundt å tenke på det, selv om det etter all sannsynlighet ikke betyr noe som helst.

Men husk å kjenne etter liv hver dag i hvertfall, det er jo et tegn på at babyen har det bra! Jeg har blitt mast på om dette, og prøver så godt jeg kan å sjekke at det kommer noen små sprell med jevne mellomrom.

Lykke til! er nok bare babyen som har krølla seg godt sammen for å tøyse litt med deg, sånn som min gjorde:-)

Skrevet

Live; hadde jeg vært deg hadde jeg byttet lege. Kan vel gjøre det nå, trenger ikke vente til etter svangerskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...