Gå til innhold

Mange som bruker litt mme?


månefuglen og lille thea

Anbefalte innlegg

Er det mange som bruker litt morsmelkerstatning?

Har nok melk, men hun er oppe ganske mange ganger iløpet av natta å "småspiser", så det frister VELDIG å gi mme som siste måltid på kvelden, så hun sover litt lengre? Tør nesten ikke å spørre om dette på helsestasjonen, for da blir jeg vel halshugd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjør vi... Ammer på dagen, eller så lenge jeg har melk nok... Og om kvelden når vi legger han gir vi BARE mme... Han sover sååå godt å lenge med det... og når han våkner om morgenen da, så ammer jeg han for da er jeg jo full av melk...

Funker kjempe bra syntes jeg...:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey

Vi gjer ett måltid på ettermiddag/kveld når det e litt lite her hos mæ...Da har det bedre tid å få fylle sæ opp...Syns det funke fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint navn du har på jenta di da :)

jeg gir litt mme på kvelden, ammer ho litt først men siden jeg har litt lite melk på kvelden så gir jeg ho litt ekstra med mme....

og jeg må si det er utrolig deilig at ho sover i 5 timer i stede for 2-3 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt å gi mme på kvelden... poden våknet og ville ha mat HVER time gjennom hele natten og da trodde jeg rett og slett at jeg skulle tørne.. Nå sover han i 4 timers økter gjennom natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her gir vi også av og til litt mme på kvelden, når han viser tegn til uro.

Da VET vi at han iallefall ikke er sulten, og han får litt trening på flasken.

Gjorde samme med lillejenta vår da hun var baby, synes det funker greit.

Ikke vits i å spørre om det på helsestasjonen, har skjønt at ikke alle jordmødre/helsesøstre er så glad for mme, og du trenger iallefall ikke en skyllebøtte.

Bare begynn forsiktig og gi 20-30 ml og se om baby vil ha.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi også:) Orker ikke å sitte i timesvis på kveldene, gutten vår bruker ekstremt lang tid på å gjøre seg ferdig, med flaske er det unnagjort på et blunk:) Og skal si han sover, alt fra 5 til 7 (!) timer i slengen.. Digger det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres fristende ut!! Akkurat vært gjennom ei veldig slitsom natt, med kun halvtimes høneblunder... Skulle ha mat HELE tida.. Hvor gamle var babyene deres da dere begynte med mme, da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det et par dager nå om kvelden. Syns egentlig ikke det har hatt noen spesiell effekt i forhold til soving, men mine pupper får i alle fall hvile litt og fyllt seg opp igjen! :-)

 

Jeg spurte på helsestasjon og der var de helt enig og syns det var en god ide. De sa at det var viktig at vi fikk slappet av litt om kvelden / natta også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...