Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Har en gutt på 2mnd, lurer litt på om det er for tidlig å begynne med babysvømming??
♥sjiga♥ Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 skal ikke si noe sikkert her men mener å ha hørt ca 3 mnd.
mittlillegull Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 kan begynne fra 2 mnd og oppover...min er 3,5 og vi skulle egentlig begynt i går. men kom til å tenke påat vi koker jo alt hun har i munnen sin, så skal hun svelge masse av det klorvannet liksom..så vi venter et par mnd. ikke det at jeg er hysterisk men fant ut at det var greit.
Raffna Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Vi startet når han var ca. 6 mnd, syns egentlig det var ok å vente til det ble litt størrelse på han og ikke hodet hang og slang lenger... Litt lettere å håndtere både i garderobe, dusj og basseng...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Vi skulle egentlig begynnt i dag, men det er blitt utsatt til neste fredag å da er snuppa akkurat blitt 5.måneder!! Passe tid å begynne det tror jeg!! Men de sier vel fra to måneder tror jeg!!! Klemmer fra
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 der jeg skal begynne, når mini er 1 uke fra 3 mnd gammel, sier de at man kan begynne etter navlen er grodd, og 6 ukerskontroll. de anbefaler å begynne før barnet er 5-6 mnd, pga den medfødte lukkemekanismen eller noe sånnt..
Beama Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Vi begynte når snuppa var 6 uker gammel.. og for oss var det en fin tid å begynne.
Murmeline Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 et sted jeg vet om har de 6ukerskontroll og min 4kg som kriterium. Vi begynte ved ca 2,5mnd
angel79 Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 begynte når hun var 5 mnd, da var hun den eldste på gruppa. man kan begynne fra de er 5 uker... det er i hvertfall det det står på mange av svømmeklubbenes info skriv..
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 6 ukerskontroll og 4-kg er det der vi går og. Kan være greit at de holder hodet selv:) Vi begynte da hun var 10 uker og da holdt hun hodet selv. Synes ikke det var for tidlig! Hun storkoser seg i vannet!!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Hos oss sier vi ca 8 uker. Starta selv med Knøttet da han var 7 uker. Dersom jeg engang får en til (håpehåpe!), har jeg tenkt å starte rundt 6-8 uker. Er instruktør selv da, så mulig det har litt å si? Vi anbefaler uansett at man starter mens babyen enda har lukkerefleksen intakt. Dersom den ikke stimuleres er det vanlig å miste den rund 4-5 mnd.... Forøvrig ser jeg at noen velger å vente pga bakterier i vannet. Klorvann dreper de fleste bakterier.... Og så lenge lukkerefleksen er inntakt vil ikke babyen svelge særlig mye vann, dersom man utfører dykkinga korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå