*Vetlis* Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Den skjønner ikke at den må ha eggløsning for å være normal! Hva kommer det av at el ikke kommer? Den fant ikke el forrige mnd og ikke denne heller?
Dizzie_mortil3 Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Det er normalt med en anovulatorisk syklus nå og da, dog ikke mer enn 20%. EL er avhengig av en plutselig rask stigning i produksjon av hormonet LH (luteiniserende hormon). Denne stigningen skyldes igjen økende produksjon av østrogen fra follikkelen som ligger rundt det modnende egget i eggstokken. Dersom LH toppen uteblir eller blir for liten, uteblir også selve EL. Faktorer som kan påvirke dette er bl.a. sentralnervøse faktorer inkl psykiske, dvs f.eks stress. Dersom LH toppen kommer, vil også EL komme, og som et resultat av LH toppen stimuleres progesteron som øker basaltemperaturen og slik kan man påvise at EL har funnet sted. Man vet ikke om syklusen blir anovulatorisk før TR kommer. Jeg hadde ingen EL forrige mnd og forsinket EL på dag 22 denne mnd. Kanskje skyldes det min SA i oktober? Lykke til i neste pp ihvertfall! (Jeg fikk TR igår og er en smule deppa men det går nok over. Er ihvertfall glad jeg hadde EL)
*Vetlis* Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2007 Oi det var da voldsomt! Men tusen takk for mye informasjon... Men visst du tror det kommer av din SA, kan jeg igrunn trekke en rød tråd her, for jeg hadde jo en MA i oktober, så da er det vel ikke rart at det skjer litt mye rart innimellom! Får vel bare roe mg litt ned. Så kjedelig at du fikk TR i går. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen Dizzie!
xnjil Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Det er min 4 pp etter MA , har ikke hatt EL idet helle tatt etter min MA , tror at skylden er et jeg hadde pilleabort, har fått uregelmessig mens etter den og er veldig plaget med den, ser ut at min TR er på vei igjen, men jeg må ha tolmådighet . lykke til.
Dizzie_mortil3 Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Hmmm...ble det litt mye informasjon kanskje? Vel vel. Takk for lykkeønskingen, jeg håper selvsagt at det skal klaffe snarest for meg og for deg Vetlis!
*Vetlis* Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2007 Neida, det gikk fint ) Det blir nok snart vår tur tenker jeg ) Hadde vært hyggelig om vi hadde kommet over i 1 tri sammen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå