Gå til innhold

Hva slags bilstol bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er 7 mnd og skal snart bytte bilstol. Synes det er vanskelig å velge i den jungelen av bilstoler. Sjekket noen bilstol tester og mange kommer "dårlig ut" i forhold til testen, men så virker det også som om de stiller veeeeldig store krav der, i og med at så mange kjente merker kommer dårlig ut.

Derfor spør jeg dere som bruker dem og håper dere vil bruke et par minutter på å svare.

Hvilken bilstol bruker du, hvor fornøyd er du med den og hvorfor?

(på en skala fra 1-5 hvor en er dårligst)

Tusen takk!!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt Recado (9-36kg). Vi har valgte en stol som er fremover pga. bilsyke. Vi prøvde oss på en bakovervendt men det endte med spy hver eneste gang. Denne stolen bruker bilens eget bilbelte. Og stolryggen reguleres etter barnets høyde. Mulig ditt barn er for liten til en slik stol, men de har sikkert mange modeller.

Vi er veldig fornøyd med denne stolen (5). Har prøvd så mange forskjellige. Noen stoler satt skjevt i vår bil, andre stoler var så lave at småen ikke kunne se ut vinduet og en stol vi prøvde var lagt av isopor.

Så Recado er vår favoritt. Stort pluss for høytaler i stolen:)

Skrevet

Akta Graco Duologic til minstejenta og Akta Graco Cosmic på storegutt..! 5'er på Duologic og 4,5 på Cosmic (kun fordi Duologic er så fantastisk lett å montere inn og ut av bilen) :-)

Skrevet

Eldstemann har brukt en Besafe Izi comfort, framoverendt, men vanvittig god, må bare prøves - og slik jeg har sett utvalget, synes jeg det var en knallgod stol for oss som rett og slett ikke har plass til bakovervendte stoler i bilen c",)

Skrevet

Vi har britax two way elite, veldig enkel å montere. Det er et stort pluss for oss. Dette er stol som du kan ha begge veier. Men skulle jeg kjøpt stol i dag, så hadde jeg valgt HTS izi kid. Dette er en bakovervendt bilstol. Sitter som støpt i bilen.

Er litt vanskelig å sette et "terningkast", siden vi ikke har kollidert med stolen (Heldigvis!). Det er vell da en virkelig finner ut om stolen er god.

Men vil absolutt anbefale deg å barnet bakovervendt så leeeenge som mulig. :) Et godt alternativ til Izi kid, er combi stolen til Hts.

Lykke til med valget ditt!

Skrevet

Vi har en HTS Besafe izi kid som vi bruker bakovervendt i vår bil.

I tillegg har vi en HTS Besafe combi som kan brukes begge veier som vi bruker i andre biler.

Begge stolene er best i test og vi er kjempefornøyde med de.

Gode stabile stoler som ikke tar alt for stor plass.

Skrevet

Vi har maxi-coxi priori, og den er fremovervendt. Veldig fornøyd med den.

Skrevet

vi har hts besafe combi

den kan brukes begge veier - noe vi synes er praktisk

man vet aldri om barnet er av typen som blir bilsyk, og da er det greit å slippe å kjøpe nytt sete

sjekk ut www.hts.no

er superfornøyd! *5*

vi kjøpte det når gutten var 10 mndr. Nå er han snart 2 år og han sitter fortsatt bakovervendt.

Han sitter høyt, og det er lett å sette ham inn og ta ham ut.

Jeg måtte re-montere vårt sete i går, og fikk da hjelp på babyshop til å sjekke at det var montert riktig - de er veldig hjelpsomme med det siden det er snakk om ganske alvorlige konsekvenser om man monterer det feil.

Skrevet

Akta Graco Cosmic XTP (?) har vi tel eldste :D Funka fint den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...