Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Er det sånn at temeraturen stiger hvis man er blitt gravid?? Min er 1 grad over normalen (siden i går)!??! Lurer på om jeg er gravid eller om jeg har litt feber. Håper noen kan svare meg...
*RutIetutt* Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Det er ikke så lett å svare på uten at du har målt basaltempen jevnt over en stund. Har du gjort det ser du jo at tempen stiger litt etter el, ca en grad. Da jeg ble gravid hadde jeg brukt babycomp i ca ett år, så jeg hadde god oversikt over tempene mine og syklusen. Det som var annerledes den mnd jeg ble gravid var at jeg hadde såkalt trifasisk kurve på tempen min. Lav før el, et lite hopp etter el som fortsatte noen dager. Så sank den litt et par dager før den igjen steg til mer enn den hadde vært før. Dvs den lå på 35,7-36,0 før el, etter el økte den med 36,30-40, så dyppet den ned litt før den steg til 36,70 og oppover. Den holdt seg høy fremover og sank ikke igjen rundt ikm, som er vanlig. Selvsagt er dette ikke noe som gjelder alle, en kan jo godt være gravid uten en slik trifasisk kurve, og en kan ha en slik kurve uten å være gravid, men det kan være en sterk indikasjon på graviditet.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Takk for svar!! Vanligvis er tempen rundt 36.7. I går og i dag har tempen vært på 37.7 og jeg har vært så sliten og trøtt i 3-4 dager nå. De 2 siste dagene har vætt helt forferdelig. Har vært SÅ utrolig trøtt. vært litt småuggen også.og oppblåst. Tror du jeg kan være gravid??? Håper du kan svare meg.. Selv om jeg vet at den eneste måten man kan finne ut på at man er gravid er jo å ta en test, men alikevel..
*RutIetutt* Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Er jo vanskelig for meg å si ut i fra bare de to tempene du skriver. Du er nøye på å måle basaltempen hver dag og har gjort det minst noen mnd? 37.7 er jo nesten feber da...er litt vanskelig å si. Hvordan måler du tempen da? Tempen din ligger vel ikke alltid på 36,7? Det er jo vanlig at tempen svinger litt i syklusen i forhold til hvor i syklusen du er. Hvor i syklusen er du nå da? Det er jo mulig at tempen hopper opp en dag eller to uten at det betyr noe - kan være så enkelt som at du har sovet lite, er stresset eller syk - må se på mønsteret for å kunne lese noe av det.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Hei. Takk for svar. Før tok jeg tempen hver dag når jeg prøvde å bli gravid og da lå den stort sett alltid på rundt 36,7. og nå var den i går og i dag på 37,7 og jeg mener jeg har lest et sted at temperaturen stiger hvis man er blitt gravid. Følelsen også er jo bare kjempe stor (at jeg er gravid) Har vært gravid før og da hadde jeg samme følelsen. Hvis jeg ikke er gravid får jeg mensen i dag eller i morgen. sovet lite gjør jeg heller ikke. Har tvillinger og da har jeg måttet passet på å sove når de sover. De siste dagene nå så har jeg sovet hver gang de har sovet... Jeg håper testen er positiv assa.
*RutIetutt* Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Krysser fingerene for deg:o) Hvis du går inn på www.pernille.info og klikker på måling av basaltemp og trifasisk syklus så blir du kanskje litt klokere på dette med temping... Når skal du ta test da? Klarer du å vente når du kanskje skulle hatt mensen i dag?!? Lykke til i allefall:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå