Gå til innhold

Hvor mange ivf-forsøk brukte dere?

plums

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ikke helt ny her, men leser mest. Har prøvd mer eller mindre de siste ti årene, men ikke vært utredet før nå. (ny kjæreste etc) Var til hcg-røntgen i går, og er som fryktet potte tett.

Jeg vil selvsagt begynne med ivf med en gang, men mannen min vil muligens vente litt, av forskjellige grunner.

Lurer derfor på om dere vil være så snille å fortelle hvor mange forsøk dere som ble gravid på denne måten brukte, og hva som var årsaken til at det ble prøverør. Siden jeg "bare" er tett, og (forhåpentligvis) ikke har andre problemer kan det jo kanskje være gode sjangser?

Takknemlig for alle svar!

Fortsetter under...

Vi hadde et avbrutt forsøk (ingen befruktning) og et icsi-forsøk, og da klaffa det heldigvis. Mannen min påstår at det dermed er på første forsøk, men jeg nekter :-)

Årsaken er dårlig sædkvalitet.

Nå er jeg 21 uker på vei, og lykkelig over at vi prøvde IVF, selv om det var et slit!

Hei på deg!

Vi har fram til nå vært uforklarlige barnløse og har vært inne til AIH forsøk (inseminering) og det satt på første forsøk.

Jeg vil anbefale dere å bare komme i gang. Du må huske på at det er som regel litt ventetid i tillegg til at de sier at jo yngre du er jo bedre er det for muligheten for å lykkes.

Det kan være en ganske lang og tøff prosess og det er mange som trenger mer enn et forsøk.

Du må ha masse lykke til framover!!!

Klem

Hei alle sammen, tusen takk for alle svar!

Dette var jo sålangt ganske oppmuntrende lesning.

Jeg er fullstendig klar over at tiden går, og han begynner heldigvis også å innse at det kan bli en lang prosess. Skal nå inn til gyn for å oppsummere, så jeg satser på at vi sender søknad i forbindelse med det.

Heisann:-)

Jeg ble gravid på egenhånd for 2 år siden. Hadde en MA i uke 11. 2mnd. etter det resulterte det i en infeksjon som gikk opp til egglederene og de ble ødelagt. Ble henvist direkte til IVF. Hadde 1 forsøk, negativt. Etter dette ble begge egglederene operert vekk. Så hadde jeg 3 negative forsøk til, før den endelig satt nå på 5 forsøk og jeg er idag i uke 10:-)))

For enkelte kan dette være et slit leser jeg, men jeg oppfattet det ikke som et slit og da har jeg hatt en del forsøk, men folk er forskjelige og godt er det;-)

Uansett, du vil nok bli gravid da de sier at ivf ble til for slike som oss med "tubefaktoren":-) Men ikke gi opp, uansett hva som måtte skje i begynnelsen. Etter 3 forsøk er 70% blitt gravid ved hjelp av ivf/icsi. Noe trenger kun ett, andre 5 og mer...

Husk for hver dag som går kommer du nærmere barnet ditt!:)

Med andre ord; du har veldig gode sjanser, så stå på!

Sleng inn søknaden. Det er ingenting å vente på. Du/dere kan tenke mens dere står i kø og evnt. bare utsette det litt om dere ikke er klar når deres tur kommer.

LYKKE TIL!!!

Annonse

Hei! Vi sartet prosessen i april 2004, da søkte legen. Mannen hadde dårlig kvalitet, jeg ble ikke sekket noe særlig annet en en blodprøve hos fastlegen en gang som viste at jeg hadde hatt eggløsning den månden. Fikk godkjenning etter 2 mnd, da var det en haug av paierer og blodprøver som tok lang tid å analysere. November 04 var vi til forsamtale, fikk beskjed om at vi fikk starte opp tidligs i februar, men syklusen min stemte ikke og det var fullt så vi måtte vente til slutten av mars. Hadde ett mislykket forsøk i mai, så måtte jeg opereres for noe annet, og ble ytterligere syk så da jeg i mai 2005 ringte for nyty forsøk så passet det ikke med min syklus og ledig kapasitet for november, det var gså misslykket. Men ble gravid på egenhånd måden etter.

Ting tar tid noen steder er det 9 månder ventetid, så sett i gang mølla så fort som mulig mener nå jeg. Det tok oss 4 1/2 før det klaffet for oss. Neste forsøk hadde jeg håpet å få i februar, men igjen var det fullt og fikk time i mars som nå er avbestillt da.

Hei ivf m/baby og Bell

Hyggelig å spørre om noe her inne hvor alle har en gladhistorie og fortelle!

Må bare prøve ja, jeg har egentlig tro på at dette skal bra, og vil bare komme i gang så fort som mulig. Bor i oslo og tenker på rikshospitalet, men for min del kunne vi gjerne tatt et "venteforsøk" privat også.. Er det mulig å ta med seg evt fryseegg til gratisforsøk på et annet sykehus hvis den ikke sitter med en gang? Skrangle skrangle

Hei!

Vi har hatt 5 IVF-forsøk (1 IVF + 3 fryseforsøk + 1 IVF).

Det var en lang prosess; tok tid før den endelig satt :))))))))

Men mange blir jo gravide på 1. forsøk.........

Jeg vil bare si til deg at det er nok lurt å komme i gang; det er jo en del ventetid på det offentlige.

Lykke til!

Det er forresten ikke mulig å ta med seg fryseegg fra klinikk til klinikk........

Klem fra en kjempelykkelig og superkvalm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...